Γρίπη 1

Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη>> Αν δεν ανήκετε στη μεγάλη πλειοψηφία των υποτελών που κάνουν την άγνοιά τους άποψη, ύστερα απ’ την εμπειρία σχεδόν 3 χρόνων υγιεινιστικής τρομοεκστρατείας, μπορείτε να αναγνωρίσετε ότι ο «τσαχπίνης», που σερβιρίστηκε σαν «καινούργιος και άγνωστος – άρα de facto επικίνδυνος – ιός» (ενώ όχι μόνο ήταν γνωστός αλλά ήταν και πατενταρισμένος!), μαστορεύτηκε έτσι ώστε να είναι η δικαιολογία της «έκτακτης ανάγκης», και όλου του πραξικοπήματος που έγινε, νομιμοποιήθηκε και τελικά κανονικοποιήθηκε λόγω «έκτακτης ανάγκης»…. Όμως ο τσαχπίνης δεν είναι ο ιδανικός ιός για να εμφανίζεται ξανά και ξανά, κάθε χρόνο, ως το 2.500, και να απαιτείται (ή να επιβάλλεται) πλατφορμιασμός ρουτίνας για χάρη του… Φορτώθηκε εξ’ αρχής με πολύ θάνατο, και ύστερα (τώρα πια) με πολύ αμφισβήτηση όλων των τερατολογιών που επενδύθηκαν επάνω του και ήταν εύκολο (ακόμα και εμπειρικά) να αποδειχθούν τέτοιες.

Η γρίπη είναι πιο κατάλληλη γι’ αυτήν την δουλειά. Είναι ως τώρα αθώα, υπεράνω υποψίας, πασίγνωστη, εμφανίζεται και εξαφανίζεται ρουτινιάρικα σε ετήσια βάση, μπορεί με δυο κουβέντες να είναι συστατικό στοιχείο της «γενετικής / βιοτεχνολογικής κανονικότητας» επ’ άπειρο, χωρίς ιδιαίτερα δημαγωγικά έξοδα από ένα σημείο και μετά.

Φυσικά η οικειότητα των πληθυσμών με την γρίπη είναι το αδύνατο σημείο για την χρήση της σαν όχημα μαζικών ετήσιων πλατφορμιασμών ρουτίνας. Ποιος φοβάται την γρίπη; Κανείς! Άρα θα πρέπει να φορτωθεί με μια καλή δόση φόβου, απειλών – μέχρι να χάσει την αθωώτητά της…

Αν ο συλλογισμός μας είναι σωστός τότε στην απειλή του «κοκτέιλ» ίσως τώρα πια να γίνεται ο τσαχπίνης το δεκανίκι, τα μερικά κιλά επικινδυνότητας που πρέπει να φορτωθούν μεσοπρόθεσμα στη γρίπη….

Δυστυχώς, όμως, υπάρχει κι άλλος δρόμος για τα αφεντικά του συμπλέγματος….

Γρίπη 2

Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη>> Τους τελευταίους μήνες γυροφέρνουν στον πλανήτη όχι ένας (1) ιός γρίπης, αλλά τρεις (3)! Ένας ιός της γρίπης των πτηνών (avian flu), ένας ιός της γρίπης των χοίρων (swine flu), και ο εποχικός! Θα πρέπει να θυμηθείτε (κι αν δυσκολεύεσθε θα πρέπει να διαβάσετε το βιβλίο Κρυμμένες σε κοινή θέα…) ότι η «γρίπη των πτηνών» ήταν η πρώτη υγιεινιστική τρομοεκστρατεία, που απέτυχε (ή ήταν προθέρμανση…) το 2004 – 2005. Στη συνέχεια η «γρίπη των χοίρων», ήταν η δεύτερη υγιεινιστική τρομοεκστρατεία, που επίσης απέτυχε, το 2009 – 2010. Πράγμα που σημαίνει ότι αυτοί οι δύο «έξτρα» ιοί, που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο περιθώριο της υγιεινιστικής δημαγωγίας αλλά γυροφέρνουν όχι μακριά, αποτελούν το (πρόσφατο) ιστορικό παρελθόν του οπλοστάσιου των αφεντικών του συμπλέγματος.

Να τώρα πως έχουν τα πράγματα:

Η γρίπη των πτηνών παρατηρείται απ’ την περασμένη άνοιξη στα άγρια πουλιά:

και απ’ το καλοκαίρι και σε εκτρεφόμενα / σταβλισμένα στις ηπα (αλλά και στην ιταλία):

H γρίπη των χοίρων έχει εμφανιστεί ήδη σε εκτρεφόμενα / σταβλισμένα γουρούνια στην ινδία αλλά και στις ηπα:

Χαρακτηριστικό των δύο αυτών ιών γρίπης είναι ότι πολύ δύσκολα «πηδάνε» απ’ τα ζώα στο είδος μας, και το ίδιο δύσκολα μεταδίδονται από άνθρωπο σε άνθρωπο… Αλλά το χαρακτηριστικό των δύο προηγούμενων υγιεινιστικών τρομοεκστρατειών (του 2004 – 2005 και του 2008 – 2009) είναι ακριβώς αντίθετο: ότι μπορεί να κατασκευαστεί η κατάλληλη απειλή αρκεί να συμβεί (ή οι κατάλληλοι ειδικοί να ισχυριστούν ότι συμβαίνει…) να «πηδήξουν» τον διαχωρισμό των ειδών και να μεταλλαχτούν ώστε να γίνουν μεταδόσιμοι και εντός του είδους μας.

Το πρώτο έχει συμβεί ήδη σε μεμονωμένες περιπτώσεις:

Έχουμε λοιπόν ήδη συγκεντρωμένες τις κατάλληλες «εκρηκτικές ύλες» αλλά και το συμφέρον να πυροδοτηθούν, ώστε να διαμορφωθεί μια δημαγωγία για «κοκτέιλ ιών γρίπης» – που είτε μαζί με τον τσαχπίνη είτε και χωρίς αυτόν θα προσέθετε κάμποσα κιλά επικινδυνότητας σ’ αυτό που είναι κοινωνικά γνωστό, τετριμμένο και αδιάφορο: την γρίπη.

Αυτό σε πληθυσμούς (τους πρωτοκοσμικούς) των οποίων ένα καλό ποσοστό αν πέσει πάνω σε καρφίτσα θα αναφωνάξει “ωωω! παναία μου!! πύραυλος!!!”

 

Γρίπη 3

Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη>> Το φετινό φθινόπωρο, όταν οι «ειδικοί» δεν ανησυχούν για το «κοκτέιλ τσαχπίνης / γρίπη» ανησυχούν για την γρίπη μόνο… (Πόσο καλοί άνθρωποι!..). Εκείνος ο «καταραμένος» ο Bossche έχει βέβαια προειδοποιήσει: το σμπαράλιασμα των φυσικών ανοσοποιητικών στις μεγάλες πλειοψηφίες των πρωτοκοσμικών κοινωνιών απ’ τις πλατφόρμες γενετικής μηχανικής που έχουν επιβληθεί ήδη, θα ευνοήσει διάφορους λίγο πολύ κοινότοπους ιούς κάνοντας αυτές τις πλειοψηφίες ευπαθείς έως ιδιαίτερα ευπαθείς σε μολύνσεις που κανονικά (χωρίς πλατφορμιασμούς) το φυσικό ανοσοποιητικό τους (χωρίς ή με την ενίσχυσή του απ’ τα παιδικά, κλασσικά εμβόλια) αντιμετωπίζει αποτελεσματικά. Πότε πότε αυτή η εξέλιξη, σαν «μυστηριώδες γεγονός» (πάντα!!!) εμφανίζεται σε κάποια ρωγμή της δημαγωγίας:

Αυτά είναι χαράς ευαγγέλια για τα αφεντικά του βιο-πληροφορικο-ασφαλίτικου συμπλέγματος! Πού βρίσκονται οι σωτήριες μπίζνες τους σε σχέση με την γρίπη; Ο πιο κάτω πίνακας δείχνει τις φαρμακομαφίες που ήδη απ’ το 2021 είχαν ξεκινήσει την κατασκευή και τις «δοκιμές» (σε εισαγωγικά…) για mRNA πλατφόρμες – για την γρίπη…

Σημειώνουμε τα ονόματα των φαρμακομαφιών: moderna (4 υποψήφιες πλατφόρμες…), pfizer (2 υποψήφιες…), sanofi (2…), innorna, seqirus, glagoklainsmith (GSK), Arcturus, αλλά και το αποδεδειγμένα μαφιόζικο «εθνικό ινστιτούτο αλλεργιών και μεταδοτικών ασθενειών / NIAID» των ηπα…

Τονίζουμε και την σημείωση στο κάτω μέρος του πίνακα:

Αλλά τα εμβόλια για την γρίπη μπορεί επίσης να αποδειχθούν μια μεγαλύτερη πρόκληση για τα mRNA σε σχέση με την COVID-19. Κι αυτό επειδή, αντίθετα με τον SarsCoV-2 (για τον οποίο δεν υπήρχαν καθιερωμένες ιατρικές παρεμβάσεις) εννιά εμβόλια για την γρίπη από τέσσερεις διαφορετικούς κατασκευαστές εμβολίων είναι ήδη διαθέσιμα, μόνο αν υπολογιστεί η αγορά των ηπα.

Τι σημαίνει αυτό; Τι είδους «μεγαλύτερη πρόκληση» είναι αυτή; Ενδοκαπιταλιστικός ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων ίδιου είδους λέγεται!! Πράγμα που σημαίνει ότι ίσως (ίσως λέμε…) να ενισχύει την «αναγκαιότητα» ενός «κοκτέιλ ιών γρίπης», που δεν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τα παραδοσιακά εμβόλια και οι κατασκευαστές τους… Ή, ίσως (πάλι ίσως…) να χρειαστούν εξαγορές επιχειρήσεων…

Από μια στενή προσέγγιση μπορεί κάποιος να πει «ααα! mRNA πλατφορμοβιομήχανοι εναντίον παραδοσιακών εμβολιοβιομήχανων… ποιος ξέρει ποιος θα νικήσει;» Λάθος!!! Οι πρώτοι έχουν μαζί τους την καπιταλιστική αναδιάρθρωση, τον αμερικανικό στρατό, και τα ήδη κτηνώδη κέρδη τους. Ο κτηνίατρος ceo (της Pfizer) πανηγύριζε απ’ το 2021 – και το μαγαζί του «δουλεύει» για την σωτηρία των γριπιασμένων πριν καν οι ίδιοι το σκεφτούν, απ’ το 2018:

Προς τους μετόχους μας … Αυξήσαμε τα έσοδά μας στα 81,3 δισεκατομύρια (92% αύξηση)… Με τέτοια έσοδα αγοράζει κανείς τις δυτικές κυβερνήσεις, τους ανταγωνιστές δυτικούς φαρμακοβιομήχανους, και παίρνει και ρέστα…

Απ’ την μεριά της η φαρμακομαφία moderna (το «πολιτικό τμήμα» της DARPA…) δηλώνει «επί των επάλξεων», ήδη απ’ το περασμένο καλοκαίρι:

Γρίπη 4

Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη>> Τα πιο πάνω είναι μια χοντρική μεν καθόλου αυθαίρετη δε κάτοψη της καπιταλιστικής πραγματικότητας στον τομέα «θα πεθάνετε αν δεν προσαρμοστείτε» (!!!) απ’ την μεριά του βιο-πληροφορικο-ασφαλίτικου συμπλέγματος. Δείχνει αυτή η κάτοψη πως όλοι οι δρόμοι είναι ανοικτοί για τα αφεντικά του συμπλέγματος – και τα σκυλιά δεμένα;

Όχι!!! Πρώτον επειδή μεγάλο μέρος όσων δυτικών αιχμάλωτων έδωσαν μπράτσο στις mRNA πλατφόρμες το έχει ήδη μετανοιώσει… Εδώ το ζήτημα είναι ότι η εκ των υστέρων απόρριψη των πλατφορμών είναι εμπειρική (σωστή κατ’ αρχήν) και θα χρειαστεί σοβαρή και επίπονη εμβάθυνση για να αντέξει τις επιθέσεις που θα συνεχιστούν. Μ’ άλλα λόγια πρέπει όλο και περισσότεροι να συνειδητοποιήσουν ότι δεν πρόκειται για «συνωμοσία» (π.χ. του ψοφοδεούς «παγκόσμιου οικονομικού φόρουμ», των τοξικών που συχνάζουν εκεί και των κάθε είδους δυτικών κατεστραμμένων «παγκοσμιοποιητών») αλλά για οργανική βασική παράμετρο της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης. Διαφορετικά οι κοινωνιοψυχολόγοι και οι μπηχεβιοριστές του συστήματος, μαζί με τα κράτη, θα εφεύρουν μεθόδους εκβιασμών που θα υπερκεράσουν όσους τώρα “μουρμουρίζουν” αλλά δεν έχουν καταλάβει τι σκατά έβαλαν στο σώμα τους, και γιατί – ούτε έχουν ξεφορτωθεί τον εγωκεντρισμό και τον ναρκισσισμό τους…

Δεύτερον, επειδή οι αλλεπάλληλες στρώσεις «κρίσεων» στους δυτικούς καπιταλισμούς μπορεί (ίσως λέμε…) να κάνει δύσκολη την διαχείριση αλλεπάλληλων πειθαρχικών / κατασταλτικών εκστρατειών…. Επ’ αυτού υπάρχουν δύο απόψεις, η μία «αισιόδοξη» και η άλλη «ρεαλιστική». Η «αισιόδοξη» άποψη υποστηρίζει ότι με τους δυτικούς πληθυσμούς σε ενεργειακή φτώχεια μέσα στο χειμώνα, τα αφεντικά δεν θα κουρντίσουν κι άλλο το ελατήριο… Η «ρεαλιστική» άποψη απ’ τη μεριά της υποστηρίζει ότι ακριβώς επειδή η καπιταλιστική αναγκαιότητα της πειθάρχησης γίνεται όλο και πιο έντονη όσο συσσωρεύονται οι (κατασκευασμένες) «κρίσεις» της Αλλαγής Παραδείγματος, θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα όπλα καταναγκασμού, απειλών, τιμωριών στους «απροσάρμοστους» – και μη. Στα σημαντικά επιχείρηματα των realos είναι το ότι τα “διαβατήρια εμβολιασμού”, δηλαδή το ψηφιακό φακέλωμα της ζωής του καθενός, δεν έχει εγκαταλειφθεί καθόλου στην δύση – το αντίθετο! Τέτοιο φακέλωμα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς πειθάρχηση των πληθυσμών, με “πιέσεις” του ενός ή του άλλου είδους.

Εν τέλει μπορεί να υπάρξει κάτι ενδιάμεσο απ’ τη μεριά των αφεντικών. Το ζητούμενο, φυσικά, είναι το τι θα κάνουν οι πληβείοι. Εννοούμε: τι θα κάνουν στα σοβαρά και με μεσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Προς το παρόν βλέπουμε εκείνα που συχαινόμαστε. Ξέρετε τι…

God save the kingdom!

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Άντεξε έναν ινδό, τον Freddie Mercury και την παρέα του, που της έκλεψαν τον τίτλο πριν κλείσει τα 45 της χρόνια… Άντεξε τους Sex Pistols που στην επέτειο της 25ετίας της καριέρας της έκαναν πατσαβούρα κοτζάμ «εθνικό ύμνο»…  Άντεξε και τον καύσωνα του 1977, όταν έτριζαν τα θεμέλια του παλατιού… Αλλά την καινούργια πρωθυπουργό της; Ωωωω! Στο άνθος της ηλικίας της (οι γαλαζοαίματοι είναι αθάνατοι!) δεν υπήρχε περιθώριο για τόσο μεγάλες συγκινήσεις! Πόσο ν’ αντέξει ο άνθρωπος ακόμα και με κορώνα στο κεφάλι; Έτσι, δυο μέρες μετά την πρωθυπουργοποίηση, δυο μέρες μετά την χειραψία με την καινούργια, ο μεγαλοαδύναμος την πήρε μαζί του… Έκλεισε τα μάτια της η Ελισάβετ νο 2, αυτού μεγαλειότης ελέω θεού βασίλισσα της αγγλίας, της ουαλίας, της σκωτίας, της βόρειας ιρλανδίας, της αυστραλίας (!), της νέας ζηλανδίας (!), του καναδά (!), της παπούα νέα γουϊνέα, των νήσων του σολομόντα, των τοβαλού, του αγίου βικέντιου, της αγίας λουκίας, του αγίου κιτς (: Kitts, για να μην πάει το μυαλό σας στο κακό), της τζαμάικα, της γρενάδα, του μπελίζ, των μπαχάμας, της αντίγκουα και της μπαρμπούντα – κι αν ξεχάσαμε κάτι απ’ τον τίτλο της ας μας συγχωρέσουν οι βρετανικές υπηρεσίες.

Ποια να ήταν άραγε η τελευταία σκέψη της αυτού μεγαλειότητας; Ότι «ο 21ος αιώνας θα είναι ξανά βρετανικός, κρίμα που θα τον χάσω»; Ότι, αντίθετα, «γιατί το αεροπλανοφόρο μας χάλασε»; Ότι «δεν θέλω να δω τον Τάμεση να στεγνώνει»; Ή ότι «φέτος τον χειμώνα στα ανάκτορα θα παγώσουμε εξαιτίας αυτού του αλήτη του πιτσιρικά στη Μόσχα»; Αυτό το τελευταίο, φυσικά, δεν θα έπρεπε να την ανησυχεί: σίγουρα στο παλάτι υπάρχουν βαριά έπιπλα από καλό ξύλο, φερμένο απ’ τις αποικίες.

Anyway… Είτε η αυτού μεγαλειότης ήταν το πρώτο θύμα της νέας πρωθυπουργού είτε όχι, η καινούργια ένοικος της Downing St. νο 10 είναι σπουδαία προσωπικότητα! Και (με δεδομένη την ροπή μας προς προσωνύμια των αρχόντων!) θα είναι από ‘δω και στο εξής για την ασταμάτητη μηχανή η «κυρία Όνομα-και-Πράμα»… (Μην ρωτήσετε από που βγαίνει αυτό!)

Είναι γνωστό ότι διέπρεψε σε μια σύντομη καριέρα υπ.εξ. της αυτού μεγαλειότητας, κάνοντας παγκόσμιο ρεκόρ ασχετοσύνης στη γεωγραφία και στην ιστορία. Αλλά αυτό είναι ασήμαντο μπροστά στο πάθος της να αποδείξει ότι είναι μετεμψύχωση της Θάτσερ. Έτσι πήγε στη Μόσχα στις αρχές του περασμένου Φλεβάρη, όχι για να κάνει επίδειξη της αναιδούς ασχετοσύνης της (πράγμα που κατάφερε πολύ εύκολα) αλλά για να φωτογραφηθεί στην Κόκκινη Πλατεία ντυμένη όπως η Θάτσερ.

Με μια ουσιαστική διαφορά. Τον Μάρτη του 1987, όταν πήγε η Θάτσερ στην τότε σοβιετική πρωτεύουσα, έκανε κρύο. Τον Φλεβάρη του 2022 που πήγε η κυρία Όνομα-και-Πράμα στην Κόκκινη Πλατεία είχε 25 βαθμούς (υπό σκιάν). Πράγμα που επιβεβαιώνει ότι το παρατσούκλι είναι ήπιο.

Παλιά τέτοιες προσωπικότητες χαρακτηρίζονταν σούργελα. Αντιμετωπίζονταν με κάποια συμπάθεια, αλλά κανείς δεν θα τους εμπιστευόταν ούτε το καναρίνι του στις διακοπές. Τώρα, με τα αξιώματα που δικαιούνται (πόρκα παράκμα!) και το μπρίο τους, τα σούργελα είναι η διασκέδαση του αυτοκράτορα Xi, της ανεγκέφαλης αλεπούς (aka Putin) και διάφορων άλλων…

Εν τω μεταξύ να μερικοί ακόμα που θα ήθελαν να ξεφορτωθούν όχι μόνο τα πρόσωπα, αλλά και τον θεσμό των πολυτελών παρασίτων… Είναι οι Chumbawamba στον «αποχαιρετισμό στο στέμμα» – εις διπλούν:

Πόσος καιρός χρειάζεται για να φτιαχτεί μια «ενεργειακή κρίση»; (1)

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Όχι, πάντως, έξι ή εφτά μήνες – απ’ τα τέλη Φλεβάρη και μετά!! Ειδικά σε ότι αφορά την ε.ε., τα πρώτα βήματα ξεκίνησαν πριν πάνω από μια 10ετία. Το αν τα όσα συμβαίνουν τώρα ήταν εξ’ αρχής ο στόχος ή αν είναι η φυσιολογική συνέπεια της συστηματικής μετατροπής της «αγοράς ενέργειας» σε πεδίο χρηματοπιστωτικού / χρηματιστηριακού τζόγου, αυτό θα το δούμε στην ώρα του. προς το τέλος.

Ας δούμε λοιπόν την αλληλουχία των βασικών εξελίξεων.

Γύρω στο 2010, και ενώ η «χρηματοπιστωτική κρίση» (ξεκινώντας, κατ’ αρχήν, απ’ τον τζόγο πάνω στα στεγαστικά δάνεια τόσο στις ηπα όσο και σε διάφορα ευρωπαϊκά κράτη) είχε ξεσπάσει για τα καλά απειλώντας αλυσιδωτά με κατάρρευση τράπεζες και επιχειρήσεις, στην ε.ε. άρχισε «η κουβέντα» για την απορρύθμιση της αγοράς του φυσικού αερίου. Από μόνο του αυτό το γεγονός θα έπρεπε να είναι εξαιρετικά ύποπτο για τους στόχους του: το φυσικό αέριο ήταν ήδη βασική ενεργειακή πρώτη ύλη για την ε.ε., όχι μόνο για τους υπηκόους αλλά και για τις βιομηχανίες της∙ προαναγγελλόταν σαν η «ενεργειακή γέφυρα» προς την πλήρη κατάργηση τόσο του πετρελαίου όσο και του λιθάνθρακα για τις επόμενες δεκαετίες∙ μεγάλο μέρος της παροχής φυσικού αερίου (αλλά όχι όλο!) ήταν ρωσικής προέλευσης, με αγωγούς, μακρόχρονα συμβόλαια και σταθερές τιμές… Μ’ άλλα λόγια η «ρυθμισμένη» και ομαλή αγορά φυσικού αερίου ήταν βασικός πυλώνας της σταθερής και ομαλής ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού∙ και, κατά συνέπεια, της ομαλής εξέλιξης των ευρωπαϊκών καπιταλισμών. Αντίστροφα, η απορρύθμιση και η μετατροπή του φυσικού αερίου σε στόχο χρηματοπιστωτικού τζογαρίσματος, θα έφερνε μεν άγρια κέρδη σε συγκεκριμένους «παίκτες», καταστροφές δε για όλους τους υπόλοιπους: αυτό δεν ήταν καθόλου δύσκολο να γίνει ξεκάθαρο την δεκαετία του 2010, όταν οι τζογαδόροι έκαναν επιθέσεις κατά κύματα ακόμα και στα ως τότε «ιερά» κρατικά ομόλογα / δάνεια, φέρνοντας στα όρια της χρεωκοπίας όχι μόνο το ελλαδιστάν, αλλά και κράτη / καπιταλισμούς σαν τον ιταλικό ή τον ισπανικό! Για αγέλες από ύαινες είχαν μιλήσει τότε κάποιοι, κι αυτοί οι «κάποιοι» δεν ήταν ούτε αναρχικοί ούτε κομμουνιστές! Ήταν ανώτατοι αξιωματούχοι της ε.ε….

Ποιους θα εξυπηρετούσε, λοιπόν, η απορρύθμιση μιας ομαλής και αποδοτικής αγοράς ενεργειακής πρώτης ύλης όπως το φυσικό αέριο, και πως θα ήταν δυνατόν να γίνει αυτή η «αλλαγή»;


Πρόσβαση μόνο για τα μέλη του δικτύου υποστήριξης…

Αν είστε μέλος κάντε login εδώ.
Αν θέλετε να γίνετε μέλος, δείτε εδώ (Υποστήριξη - Επικοινωνία) τις σχετικές οδηγίες.

Πόσος καιρός χρειάζεται για να φτιαχτεί μια «ενεργειακή κρίση»; (3)

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Σ’ αυτό το σημείο, σαν παρένθεση, έχει θέση μια απορία: γιατί το γερμανικό βιομηχανικό κεφάλαιο δεν αντέδρασε στην εκστρατεία τιμωριών, κυρώσεων και απειλών του ψόφιου κουναβιού κατά του nord stream 2; Γιατί η κυρία Merkel δεν είπε, κομψά κι ευγενικά πάντα, «fuck of!» στους πρωταγωνιστές αυτού του πρωτοφανούς στην πρόσφατη καπιταλιστική δυτική ιστορία, ένας «σύμμαχος» να επιβάλει σ’ έναν άλλο από που θα αγοράζει τι; Δεν έχουμε οριστική απάντηση∙ κι όποιος έχει καλά τεκμηριωμένη κάποια ας μας φωτίσει.

Μόνο εικασίες. Μπορεί, για παράδειγμα, να υποτιμήθηκε ο ρόλος που θα είχαν τα επόμενα χρόνια (έχουν τώρα πια…) οι σύμμαχοι της Ουάσιγκτον στη γηραιά ήπειρο στον ενεργειακό στραγγαλισμό της ευρώπης γενικά και της γερμανίας ειδικά, και να δόθηκε προτεραιότητα στα συμφέροντα των γερμανών εξαγωγέων προς τις ηπα… Ή μπορεί να υπάρχει πράγματι ένα τμήμα της γερμανικής ελίτ που φοβάται την διαρκή ενίσχυση της Μόσχας και της Κίνας (: ευρασιατικό project) και συμφώνησε ότι με «όποιες πρόσκαιρες θυσίες» η Μόσχα θα πρέπει να αχρηστευτεί οικονομικά (με αφορμή την ουκρανία) πιστεύοντας τις εκτιμήσεις των πρεζάκηδων ειδικών ότι οι «κυρώσεις» θα την γονατίσουν…

Όπως και νάχει το 2021 (δεύτερη χρονιά της υγιεινιστικής τρομοεκστρατείας, πρώτη του μαζικού πλατφορμιασμού / της μαζικής δηλητηρίασης…) το 40% των ευρωπαϊκών αναγκών σε φυσικό αέριο καλύπτονταν ακόμα απ’ την ρωσία. (Το νούμερο είναι κάπως παραπλανητικό, αφού άλλα κράτη – όπως το γερμανικό – κάλυπταν μεγαλύτερο μέρος, και άλλα – όπως το γαλλικό – μικρότερο). Το ποσοστό ήταν μεγάλο, σοβαρό εμπόδιο.

Τον Σεπτέμβρη του 2021 η κατασκευή του nord stream 2 ολοκληρώθηκε παρά τις αμερικανικές τιμωρίες και κυρώσεις, και ουσιαστικά πρώτα το Βερολίνο και στη συνέχεια κάποιοι γείτονες πελάτες βρέθηκαν στην ευχάριστη θέση να μπορούν να αγοράσουν άλλα 55 δισεκατομμύρια κυβικά φυσικού αερίου τον χρόνο απ’ την gazprom, σε σχετικά χαμηλές τιμές και με διαρκή ροή. Ευχάριστη θέση; Όχι!!!! Ποτέ!!! Η δουλειά της απορρύθμισης δεν έπρεπε να μείνει στη μέση!!

Η τρικομματική κυβέρνηση που προέκυψε στο Βερολίνο μετά τις εκλογές της 26ης Σεπτέμβρη του 2021, ξεκίνησε την χρονοτριβή: χρειάζεται αυτός ο έλεγχος, η άλλη αξιολόγηση, τα τρίτα έγγραφα για να εγκριθεί η λειτουργία του καινούργιου σωλήνα. Αντιγράφοντας αυτό που ξέρουμε σαν «ελληνικό δημόσιο» η γερμανική διοίκηση φρόντισε να περνούν οι μήνες (Οκτώβρης, Νοέμβρης, Δεκέμβρης, Γενάρης…) και ο nord stream 2 να παραμένει ένα άδειο μεταλλικό φίδι μήκους 1.200 χιλιομέτρων και κόστους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων, στον βυθό της βαλτικής, δίπλα στον σε λειτουργία (ως την άνοιξη) nord stream 1. Μπορείς να το πεις και “καταστροφή κεφαλαίου” – αλλά…

Κι ύστερα; Ύστερα ξεκίνησε η ρωσική εισβολή… Η τέλεια ευκαιρία για το γενικό ξήλωμα!


Πρόσβαση μόνο για τα μέλη του δικτύου υποστήριξης…

Αν είστε μέλος κάντε login εδώ.
Αν θέλετε να γίνετε μέλος, δείτε εδώ (Υποστήριξη - Επικοινωνία) τις σχετικές οδηγίες.

Πόσος καιρός χρειάζεται για να φτιαχτεί μια «ενεργειακή κρίση»; (4)

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Επιστροφή στην ε.ε…. Και η βιομηχανική κατάρρευση; Αυτήν δεν την φοβούνται; Δεν την υπολογίζουν;

Δείτε, παρακαλούμε, τα καρέ που ακολουθούν (με αγγλικούς υπότιτλους, τους μεταφράζουμε στα ελληνικά). Εκείνος που ρωτιέται και απαντάει είναι ο Robert Habeck, «πράσινος» (ήταν συμπρόεδρος του κόμματος των «πρασίνων» μαζί με το άλλο λαμπερό αστέρι της γερμανικής πολιτικής σκηνής, την αγαπημένη μας Annalena, που δουλεύει τώρα σαν υπ.εξ., και δήλωσε πρόσφατα «θα συνεχίσω να υποστηρίζω την ουκρανία ό,τι και λένε οι ψηφοφόροι μας») σήμερα αντικαγκελάριος και υπουργός οικονομικών και κλιματικής δράσης στο Βερολίνο, ένα είδος «υπερυπουργού», υπεύθυνου για την «μετάβαση». Είναι στιγμιότυπα από συνέντευξη που έδωσε πριν λίγες ημέρες, σε τηλεοπτικό κανάλι μεγάλης θεαματικότητας:

Ερώτηση: Περιμένετε ένα κύμα χρεωκοπιών ως το τέλος αυτού του χειμώνα;

Απάντηση: Όχι, δεν θα κάνω κάτι τέτοιο. Μπορώ να φανταστώ ότι συγκεκριμένες βιομηχανίες απλά θα σταματήσουν την παραγωγή τους για κάποιο διάστημα… (Και συνεχίζει, εκτός screenshot) … Δεν θα χρεωκοπήσουν, αλλά … εταιρείες, φούρνοι, κατασκευαστικές επιχειρήσεις, εταιρείες καθαρισμού και διάφορες άλλες θα σταματήσουν να δουλεύουν στη διάρκεια αυτής της χρονιάς…

Μπορεί να σας σοκάρει, αλλά αυτό ακριβώς λέει ο γερμανός υπερυπουργός: θα παίξει lockdown (επιχειρηματικό σίγουρα, και όχι μόνο υποθέτουμε) και τι τρέχει; Τόχουμε ξανακάνει… Θα ρίξουμε επιδόματα…

Αλήθεια; Θα «σταματήσουν να δουλεύουν», ας πούμε, τα ενεργοβόρα big data center; Και πως θα υποστηριχτεί το ψηφιακό φακέλωμα υγείας (και όχι μόνο); Θα «σταματήσουν να δουλεύουν» οι διάσημες γερμανικές μεταλλουργικές επιχειρήσεις, επίσης ιδιαίτερα ενεργοβόρες, οι εταιρείες αλουμινίου, ψευδαργύρου, οι σιδηρουργίες, οι χημικές; (Ήδη οι δύο πρώτες κατηγορίες δουλεύουν στο σύνολο της ευρώπης με την μισή παραγωγική δυνατότητά τους). Θα σταματήσει όλη η βιομηχανική παραγωγή «για κάποιο διάστημα»; Οι εξαγωγές; Θα σταματήσει η παραγωγή όπλων ή/και φαρμάκων;

Χάρτης με τις χαλυβουργίες στην ε.ε. που είχαν σταματήσει τη λειτουργία τους ολικά ή εν μέρει στις 6 Σεπτέμβρη. Μπορεί να αδυνατούν, μπορεί να εκβιάζουν για κρατικές “ενισχύσεις” – who knows?

Και τι περιμένει ο κυρ Habeck ότι θα συμβεί όταν (και αν) «λυθεί το πρόβλημα»;


Πρόσβαση μόνο για τα μέλη του δικτύου υποστήριξης…

Αν είστε μέλος κάντε login εδώ.
Αν θέλετε να γίνετε μέλος, δείτε εδώ (Υποστήριξη - Επικοινωνία) τις σχετικές οδηγίες.

Πόσος καιρός χρειάζεται για να φτιαχτεί μια «ενεργειακή κρίση»; (5)

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Δεν είναι όμως τα πιο πάνω ολόκληρη η τρέχουσα συγκυρία! Και δεν θα μπορούσε να είναι, όταν στο κέντρο βρίσκεται το άγριο τζογάρισμα!

Δείτε, για παράδειγμα, το πιο πάνω δημοσίευμα του αμερικανικού καθεστωτικού ειδησειογραφικού πρακτορείου (με ειδικότητα τις οικονομικές ειδήσεις) bloomberg, πριν σχεδόν μια βδομάδα (6 Σεπτέμβρη):

Τίτλος: Η προειδοποίηση για μια ενεργειακή Lehman στην ευρώπη προκαλεί καταιγίδα βοήθειας σε ρευστό

Ρεπορτάζ: Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προσπαθούν να μπαλώσουν την κατάσταση με μέτρα έκτακτης ανάγκης για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εξαιτίας φόβων ότι οι εταιρείες μπορεί να λυγίσουν κάτω απ’ το βάρος των αυξανόμενων margin calls, χειροτερεύοντας μια ενεργειακή κρίση που εκτόξευσε τις τιμές και άφησε την ήπειρο με ελλείψεις αερίου.

Τις πρόσφατες ημέρες έχουμε μια καταιγίδα ειδήσεων – απ’ την Σουηδία ως την Ελβετία και στο Ενωμένο Βασίλειο – καθώς εταιρείες και κυβερνήσεις προσπαθούν να συμμαζέψουν την κατάσταση. Η νορβηγική Equinor ASA είπε ότι ο Ευρωπαϊκό ενεργειακό εμπόριο κινδυνεύει να καταρρεύσει κάτω απ’ το βάρος των margin calls που φτάνουν τουλάχιστον στα 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Την Τρίτη το πρωί η φινλανδική εταιρεία Fortum Oyj πήρε 2,35 δισεκατομμύρια ευρώ σαν χρηματοδοτική γέφυρα για να διασφαλίσει ότι έχει την απαραίτητη ρευστότητα. Η Ελβετία έδωσε στην Axpo μια πιστωτική γραμμή έως 4 δισεκατομμύρια φράγκα (4,1 δις δολάρια). Η εταιρεία αυτή, που παράγει και εμπορεύεται ανανεώσιμη ενέργεια, ζήτησε αυτή την πιστωτική γραμμή αλλά δεν την έχει χρησιμοποιήσει ακόμα.

Μαζί μ’ αυτές τις ενέργειες έρχονται δυσοίωνες προειδοποιήσεις καθώς οι άγριες αλλαγές στις τιμές αυξάνουν τα ποσά των ενέχυρων που πρέπει να έχουν οι εταιρείες σαν αντιστάθμιση κινδύνου. Η Φινλανδία προειδοποιεί για τον κίνδυνο του «σημείου ενεργειακής Lehman Brothers», όπου οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ξαφνική έλλειψη ρευστού. Μαζί με την Σουηδία ανακοίνωσαν την Κυριακή ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης 33 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να μπορούν να δώσουν στις εταιρείες αρκετά δάνεια και εγγυήσεις.

Στο Ενωμένο Βασίλειο η εταιρεία Centrica Plc συζητάει με τράπεζες για την εν δυνάμει επέκταση των πιστωτικών γραμμών, σύμφωνα με άτομο κοντά στο ζήτημα. Η Centrica αρνήθηκε να σχολιάσει την πληροφορία.

Η προσπάθεια διάσωσης είναι απάντηση σε μια κατάσταση που χειροτερεύει ραγδαία, ειδικά απ’ την στιγμή που η Ρωσία έκοψε την προμήθεια αερίου μέσω του αγωγού κλειδί Nord Stream. Οι πάροχοι και οι έμποροι ενέργειας αντιμετώπισαν τεράστια margin calls τον προηγούμενο χειμώνα όταν οι τιμές του αερίου πήδησαν τότε σε ύψη ρεκόρ. Τώρα, καθώς εκείνα τα επίπεδα τιμών μοιάζουν χαμηλά μετά από μήνες ξέφρενης ανόδου, οι κυβερνήσεις έχουν αρχίσει να δέχονται τις προειδοποιήσεις της βιομηχανίας (ενέργειας) ότι μπορεί να χρειαστεί κυβερνητική βοήθεια καθώς οι τιμές αναμένεται να μείνουν υψηλά για μεγαλύτερο διάστημα…

Margin calls!!! Αυτό το απειλητικό, που καταπίνει δισεκατομμύρια ευρώ, δεν φαίνεται ρωσικής προέλευσης – έτσι δεν είναι; Περί τίνος πρόκειται λοιπόν;

Margin call σημαίνει μηχανισμός κάλυψης διαφορών αποτίμησης. (Margin σημαίνει εγγυημένο περιθώριο κέρδους). Στα χρηματιστήρια ενέργειας (όπως σε κάθε χρηματοπιστωτικό καζίνο…) τα «συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης» (futures) γίνονται με βάση κάποια «εκτίμηση» για την τιμή του εμπορεύματος (π.χ. του αερίου, του ρεύματος, κλπ) μετά από 3 ή 6 μήνες, και άρα εκτίμηση και δέσμευση για την κερδοφορία των εμπλεκόμενων. Αν η τιμή αλλάξει με τρόπο που περιορίζει το εγγυημένο περιθώριο κέρδους, τότε ο πωλητής πρέπει να καλύψει την χασούρα του αγοραστή∙ ακόμα χειρότερα αν τα furures (τα συμβόλαια…) έχουν αγοραστεί και πουληθεί σαν «ανεξάρτητα εμπορεύματα» από διάφορους «παίκτες». Κι όποιος δεν έχει να καλύψει το margin για το οποίο έχει δεσμευτεί …. χρεωκοπεί!

Τα ευρωπαϊκά κράτη λοιπόν, που πουλάνε πατερναλισμό και φροντίδα στους υπηκόους με διάφορα «ψιλά», δίνουν τα «χοντρά» των χρηματοδοτήσεων σε διάφορους εμπόρους ενέργειας, που μέσα στον πανζουρλισμό του χρηματιστηριακού τζόγου κινδυνεύουν όλο και περισσότερο με χρεωκοπία: βλέπετε μέσα σ’ αυτήν την αρένα υπάρχουν και χαμένοι∙ των οποίων η πτώση όμως απειλεί να παρασύρει πολύ περισσότερους, καθώς τα δάνεια για το τζογάρισμα και τα χρέη που προκύπτουν είναι ένα μεγάλο δίκτυο συγκοινωνούντων δοχείων.

Αυτά τα «χοντρά», που καταλήγουν στις τσέπες των νικητών κάθε χρηματιστηριακού γύρου, θα πληρωθούν οπωσδήποτε (μην ανησυχείτε!) και πάλι απ’ τις μάζες των ignorants… 

Είστε έτοιμοι (και) γι’ αυτόν τον πόλεμο; Ή μήπως είστε (πάλι) τίποτα παλιο-προδότες;

Τι χρειάζεται για να σταματήσει μια ενεργητική κρίση;

Δευτέρα 12 Σεπτέμβρη>> Τα πιο πάνω, περιληπτικά οπωσδήποτε και επιδεχόμενα συμπληρώσεις και διορθώσεις εδώ κι εκεί, επιβεβαιώνουν για μια ακόμη φορά (αν χρειαζόταν…) τα λόγια του Κομμουνιστικού Μανιφέστου, σχετικά με την προέλευση, τα χαρακτηριστικά και τις σκοπιμότητες των καπιταλιστικών κρίσεων.

Τι προσφέρουν σ’ εμάς, τους «από κάτω»; Υποστηρίζουμε ότι η διαυγής επίγνωση του τι, πως και γιατί συμβαίνει, και εδώ (όπως πριν με την υγιεινιστική τρομοεκστρατεία, όπως μελλοντικά με την «κρίση τροφίμων»…) προσδιορίζει με αρκετή ακρίβεια ποιο θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο ενός ανταγωνιστικού κινήματος αν (a big if) επρόκειτο να υπάρξει κάτι τέτοιο: κατάργηση των χρηματιστηρίων ενέργειας – τελεία και παύλα! Δεν χρειάζεται δεύτερος ή τρίτος στόχος∙ οτιδήποτε επιπλέον (του είδους «επιδόματα για όλο το λαό», «δημόσιοι χώροι θέρμανσης για όλους», «κοινωνικό τιμολόγιο για τους ευάλωτους»: τα αγαπημένα της καθεστωτικής αριστεράς…) θα συσκότιζε το βασικό, τον ακρογωνιαίο λίθο της σε εξέλιξη ενεργειακής τρομοεκστρατείας, εκείνο που αν τσακιστεί γκρεμίζεται όλο το οικοδόμημά της… Ανοίγοντας τον δρόμο για την διεκδίκηση του αμέσως επόμενου στόχου, την αναγνώριση του ηλεκτρισμού σαν κοινωνικού δικαιώματος (που σημαίνει δωρεάν ρεύμα μέχρι ένα επίπεδο οικιακής χρήσης του). Αυτά, βέβαια, «αν»!…

Και αυτή η τρομοεκστρατεία έχει όλα τα χαρακτηριστικά για να είναι βίαιη, πειθαρχική, με τα ίδια ή παρόμοια εξαπτέρυγα όπως η υγιεινιστική, με τις ίδιες διαταγές περί «κοινωνικής ευθύνης», κλπ. Ήδη οι πολιτικές βιτρίνες χρησιμοποιούν ακόμα και την ίδια ορολογία: ο Habeck θέλει «lockdown»… η Ursula θέλει «επιπέδωση της καμπύλης» (της οικιακής κατανάλωσης…) και mandatory μέτρα…

Να η πρωτοπόρα ελβετία:

Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Blick [σ.σ.: κεντρο-αριστερή] η Ελβετική κυβέρνηση παίρνει δραστικά μέτρα για να μετριάσει την κρίση ενέργειας που πλακώνει την Ευρώπη. Όσοι παραβιάσουν τις κυβερνητικές ρυθμίσεις θέρμανσης αυτό το χειμώνα θα πληρώνουν πρόστιμο ή μπορεί ακόμα και να φυλακίζονται.

Όσοι παραβιάζουν τους κανόνες μπορεί να βρεθούν μπροστά σε πρόστιμα έως και 180 πόντους τιμωρίας ημερησίως, ή να καταλήξουν στη φυλακή για 3 χρόνια, σύμφωνα με την Blick. Ένα ημερήσιο πρόστιμο σ’ αυτήν την περίπτωση μπορεί να είναι ανάμεσα στα 30 και στα 3.000 Ελβετικά φράγκα, ανάλογα με την σοβαρότητα της παραβίασης και τα οικονομικά δεδομένα του παραβιαστή, συμπλήρωσε η εφημερίδα.

«Δεν είμαστε αστυνομικό κράτος» είπε ο υπουργός οικονομικών Guy Parmelin σε συνέντευξη τύπου την περασμένη εβδομάδα. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «επί τόπου έλεγχοι» απ’ την αστυνομία είναι πιθανοί.

Θα μπουκάρουν οι ελβετοί μπάτσοι με θερμόμετρα, θα φωνάζουν “ακίνητοι, ψηλά τα χέρια!” και θα ψάχνουν μήπως ξέφυγε η θερμοκρασία; Η μόνη βάση για να μην είναι “αστυνομικό κράτος” η ελβετία και κάθε μιμητής της, είναι επειδή είναι ήδη παρανοϊκά αστυνομικό!

Επί τη ευκαιρία κυκλοφόρησε κι αυτή η αφίσα:

Ζεσταίνει ο γειτονάς σου το διαμέρισμά του πάνω από 19 βαθμούς; Παρακαλούμε ενημέρωσέ μας. Η κυβέρνηση λέει ότι δεν την κυκλοφόρησε αυτή – παρότι θα διευκόλυνε τα spot checks…Ίσως, λοιπόν, κάποιοι φανατικοί εθελοντές “απλοί στρατιώτες” να είναι οι αυτουργοί, ξέρετε, απ’ αυτούς που διακρίνονται για τον υπερβάλλοντα ζήλο τους… και ελεεινολογούν όποιον αμφισβητεί τις κρατικές / καπιταλιστικές “αλήθειες” και προσταγές σαν “ψέκα”…

Εν τω μεταξύ οι ελβετικές τράπεζες και όλοι οι ενεργο-μαφιόζοι επικροτούν και χειροκροτούν!