sarajevo

tu es Charles (de Gaulle)*: η αντιτρομοκρατία σα γελοιογραφία

Γαλλικό αεροπλανοφόρο

* το αεροπλανοφόρο, φυσικά!!!

Πολλοί μας έχουν πει (και άλλοι ή ίδιοι συνεχίζουν να λένε, συνήθως πίσω απ’ την πλάτη μας) ότι δεν πρέπει να κάνουμε προβλέψεις. Γιατί; Επειδή είναι “επικίνδυνο” (για το “κύρος” μας, για το οποίο τόσοι στ’ αλήθεια νοιάζονται!!!...). Δεν είναι αυτή η αλήθεια. Η “πολιτική” σοφία της αποφυγής προβλέψεων εδράζεται και αναπαράγει την χουζουρλίδικη ευκολία των εκ των υστέρων εξηγήσεων (εντός πολλών εισαγωγικών). Εκ των υστέρων; Ωωωωω! Να σου πω εγώ!!!
Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι και σωστοί, απ’ αυτές εδώ τις σελίδες δεν κάνουμε προβλέψεις! Κάνουμε, και σίγουρα προσπαθούμε έντιμα να κάνουμε, εκείνο που μας έμαθαν οι πολύ μακρινοί κομμουνιστές προγονοί μας. Μία απ’ αυτούς τους προγόνους, η σπουδαία δασκάλα Ρόζα, έγραψε (για παράδειγμα) κάπου (ο τονισμός στο πρωτότυπο): [1Η συσσώρευση του κεφάλαιου.]

... Εδώ, όπως παντού στην ιστορία, η θεωρία εκπληροί εντελώς το ρόλο της, όταν αυτή δείχνει την τάση της εξέλιξης, το λογικό τέρμα προς το οποίο αντικειμενικά τείνει...

Αν, και μόνο αν, τέτοια είναι η δουλειά της κριτικής (αντικαπιταλιστικής, αντικρατικής) θεωρίας, τότε τιμή μας να την υπηρετούμε· ακόμα κι αν κάνουμε κάποιο λάθος, οσοδήποτε κι αν εκτεθούμε. Για την ακρίβεια, μόνο αν “ξεγυμνωνόμαστε” δημόσια, ερευνώντας τις σύγχρονες τάσεις της εξέλιξης κεφάλαιου και κράτους, υφιστάμενοι και τις συνέπειες των λαθών της ανάλυσης, έχουμε δικαίωμα σε οποιαδήποτε τιμή. Διαφορετικά, τα υπόλοιπα, τα χαμηλόφωνα και δήθεν ντροπαλά, είναι εξυπναδούλες για τις παρέες, για τα πολιτικά και μη καφενεία, για τα πολιτικά και μη καμάκια.

Ένας άλλος καλός δάσκαλος, έγραψε κάπου (ο τονισμός δικός μας):

...
Το θέαμα, που αντιστρέφει το πραγματικό, είναι προϊόν πραγματικό. Ταυτόχρονα, η παρατήρηση του θεάματος κατακυριεύει υλικά τη βιωμένη πραγματικότητα, η οποία αναπλάθει μέσα της τη θεαματική τάξη πραγμάτων, επιδοκιμάζοντάς την. Η αντικειμενική πραγματικότητα παρευρίσκεται και στις δύο πλευρές. Κάθε έννοια που ορίζεται με τον τρόπο αυτό, έχει σα βάση της μόνο το πέρασμά της στο αντίθετό της: η πραγματικότητα αναδύεται μες στο θέαμα, το δε θέαμα είναι πραγματικό. Η αμοιβαία αυτή αλλοτρίωση είναι η ουσία και συνάμα το στήριγμα της υπάρχουσας κοινωνίας.
Μέσα στον αντεστραμμένο, στην πραγματικότητα, κόσμο, το αληθινό είναι μια στιγμή του ψεύτικου.
...

Αυτή η τελευταία κουβέντα έχει υπάρξει (στα σίγουρα) καραμέλα σε πολλά στόματα στα μέρη μας. Ανάθεμα όμως στα μυαλά πίσω απ’ τα στόματα. Είχαν ή έχουν άραγε το κουράγιο να εκτεθούν δημόσια υποδεικνύοντας τις θεαματικές αντιστροφές του συστήματος και τις εξαιρετικά ανθρωποφάγες συνέπειες των αληθeιών - σαν - στιγμών - του - γενικού - (και πάντα συγκεκριμένου) - ψέματος; Άλλοτε ίσως ναι. Τώρα, πια, όχι.

Αφού στήσαμε σύντομα τις δικές μας γέφυρες πάνω απ’ την άβυσσο, ας περάσουμε σε αδιάκριτες ερωτήσεις.

1) Η μαζική δολοφονία / εκτέλεση στα γραφεία της γαλλικής εφημερίδας Charlie Herbo είναι βέβαια γεγονός - έτσι δεν είναι; Μια αλήθεια... Φυσικά θα απέμενε ακόμα και λίγα λεπτά μετά τις δολοφονίες κάτι ακόμα: οι εξηγήσεις. Ποιοί, πως, γιατί... Αλλά οι φόνοι είναι μια αλήθεια· χρειάζεται κουράγιο και ευθυκρισία ωστόσο για να παραδεχτεί κανείς έγκαιρα, και πριν τον κατακλυσμό των καθεστωτικών εξηγήσεων, ότι είναι μια λειψή αλήθεια...

2) Η (θαύμα! θαύμα!) ανεύρεση της ταυτότητας του ενός εκ των “δραστών - της - δολοφονίας” στο μαύρο citroen που χρησιμοποίησαν, τι είναι; Είναι αλήθεια; Είναι ένα αληθινό ψέμα; Είναι ένα παράξενο “κλειδί” για την προηγούμενη αλήθεια, αυτή των δολοφονιών; Και επιπλέον: έτυχε της ίδιας προβολής με τις δολοφονίες; ή ξέφυγε (προς τη δημόσια σφαίρα) για μια μονάδα χρόνου κι ύστερα χάθηκε; Κι αν έγινε το δεύτερο (αυτό έγινε...) περί τίνος πρόκειται;

3) Η αυτοκτονία (;) λίγες ώρες μετά την επίθεση στα γραφεία της Charlie Herbo (στις 1.00 το πρωί της νύχτας 7 προς 8 Γενάρη), κι ενώ ακόμα οι δράστες (;) ήταν υπό αναζήτηση, του Helric Fredou, 45χρονου γάλλου μπάτσου / αξιωματικού στη Λιμόζ, ο οποίος είχε αναλάβει την έρευνα για την επίθεση που είχε γίνει λίγο νωρίτερα, αυτή η αυτοκτονία λοιπόν τι είναι; Είναι αλήθεια; (Είναι...). Γιατί εμφανίστηκε στη δημόσια σφαίρα για μια ελάχιστη μονάδα χρόνου (το πρωΐ της 8ης Γενάρη, στις 11.24, απ’ το γαλλικό κρατικό κανάλι “France 3”), ύστερα εξαφανίστηκε εντελώς, “κυκλοφόρησε” σποραδικά σε διάφορα ασιατικά σημεία του πλανήτη τις επόμενες 3 ημέρες και μόνο μετά τις 14 Γενάρη (κάτι λιγότερο από μια βδομάδα μετά) άρχισε να “παίζει”, όχι με ιδιαίτερη θερμότητα, ξανά στα δυτικά media; Γιατί αυτοκτόνησε (αν αυτοκτόνησε...) ο Fredou που λίγο νωρίτερα είχε συναντηθεί με συγγενείς ενός (άγνωστο τίνος) δολοφονημένου απ’ την επίθεση στα γραφεία Chalrie Herbo; Τι ήταν αυτό, σε σχέση μ’ αυτήν την επίθεση, που έκανε ένα κατά τεκμήριο έμπειρο στέλεχος της γαλλικής αστυνομίας να βγάλει το υπηρεσιακό του όπλο και να τινάξει τα μυαλά του στον αέρα (αν έγινε έτσι), ε; Ήξερε ή έμαθε κάτι για την υπόθεση που του προκάλεσε τέτοια αυτοκτονική απελπισία; Μυστήριο, ασφαλώς - αλλά εδώ δεν γράφουμε αστυνομικά μυθιστορήματα. Το απόλυτα βέβαιο είναι πως οι αγανακτισμένοι και οργισμένοι υπερασπιστές της “ελευθερίας του τύπου” σ’ όλο τον δυτικό κόσμο έθαψαν την αυτοκτονία του πρώτου ερευνητή της σφαγής στη γαλλική εφημερίδα· σα να μην έγινε ποτέ. Σαν να είναι μια ψεύτικη αλήθεια. Κι ούτε λόγος για εξηγήσεις...

4) Τα τέσσερα άτομα που δολοφονήθηκαν στο εβραϊκό μπακάλικο, πως σκοτώθηκαν άραγε; Απ’ αυτόν που τους κρατούσε όμηρους ή απ’ τις γαλλικές ειδικές δυνάμεις; [2Το βίντεο της “εξουδετέρωσης” του Αμεντί Κουλιμπαλί, δείχνει μάλλον περίεργα πράγματα. Το μπακάλικο είχε κατεβασμένα ρολά, αλλά κάπως (;) αυτά άνοιξαν ενώ οι “ειδικές δυνάμεις” της γαλλικής αστυνομίας περίμεναν απ’ έξω. Ύστερα μπήκε ένας (1) μπάτσος, πυροβολώντας διαρκώς μπροστά του, κατευθυνόμενος προς το βάθος, ενώ άλλοι δύο ή τρεις πυροβολούσαν επίσης συνέχεια προς τα μέσα, καλυμένοι δεξιά κι αριστερά της εισόδου. Και ενώ είχαν πέσει δεκάδες σφαίρες, εμφανίζεται ο Κουλιμπαλί τρέχοντας από μέσα προς τα έξω, προς την πόρτα, χωρίς να κρατάει όπλο, και με τις παλάμες του ενωμένες σα να είναι δεμένα τα χέρια του (;). Τρέχει προς την μεριά των μπάτσων... Εκεί, ακριβώς στην πόρτα, τον γαζώνουν, ενώ έχει πέσει μετά την πρώτη σφαίρα (σχεδόν εξ επαφής) και σφαδάζει, πάντα με τα χέρια ενωμένα (δεμένα;). Δεν είμαστε “ειδικοί”. Αλλά φαίνεται καθαρά πως πέρα απ’ το ότι ο Κουλιμπαλί σκοτώνεται κυριολεκτικά σα σκυλί (ενώ θα μπορούσε να συλληφθεί ζωντανός...), αυτοί που πυροβολούν καταιγιστικά και αδιάκριτα προς το εσωτερικό του μπακάλικου (όπου λογικά θα ήταν οι όμηροι) είναι οι μπάτσοι...] Η λογική (και η ιστορία παρόμοιων επιχειρήσεων) υποδεικνέυι σαν βέβαιο το δεύτερο. Ποια είναι η αλήθεια γι’ αυτούς τους 4 ανθρώπους; Η “αλήθεια” είναι πως, bodies counted,  προστέθηκαν βιαστικά και αποτελεσματικά στους δολοφονημένους στην Charlie Herbo, ως “θύματα της ισλαμικής τρομοκρατίας”. Ως εκ τούτου έκλεισε ο φάκελος των πιθανών απαιτήσεων και διεκδικήσεων (για δικαιοσύνη και αποζημιώσεις) εκ μέρους των συγγενών τους. Παστρικές δουλειές· και “παράπλευρες απώλειες”...

5) Ο για κάμποσες ώρες “ανακηρυγμένος (απ’ τις αστραπιαία γνωρίζουσες τα πάντα γαλλικές μυστικές υπηρεσίες...) σαν “ο 3ος της συμμορίας των τζιχαντιστών δολοφόνων”, ο 18χρονος Hamyd Mourad, πως κηρύχτηκε τέτοιος; Κανονικά ο Mourad θα έπρεπε να φοβηθεί και να κρυφτεί· η δαιμόνια γαλλική αστυνομία θα τον ανακάλυπτε, και καθώς θα ήταν (σίγουρα) φορτωμένος - με - όπλα (τι στο διάολο “τρομοκράτης” θα ήταν διαφορετικά;) θα εγκατέλειπε αυτόν τον μάταιο κόσμο γαζωμένος απ’ τα αντιτρομοκρατικά όπλα, κάτω απ’ την γενική πρωτοκοσμική (και όχι μόνο γαλλική) επευφημία. Είναι αυτό αλήθεια; Είναι. Μόνο που δεν συνέβη έτσι. Ο Mourad φοβήθηκε πράγματι, αλλά αντί να κρυφτεί πήγε και παραδόθηκε σε κάποιο τμήμα. Μαζί με το ακράδαντο άλλοθί του: ήταν στο σχολείο την ώρα της επίθεσης στη Charlie Herbo. Την γλύτωσε. Όμως ποιοί (πως, γιατί, και με πόση ευκολία;) τον είχαν έτοιμο - για - θυσία; Μήπως οι ίδιοι που υπέδειξαν (αλλά δεν πρόλαβαν να “καθαρίσουν”) τον Mourad υπέδειξαν (και “καθάρισαν”) και τους υπόλοιπους “δράστες”;

"Ξεχασμένη" ταυτότητα

Στον επόμενο “ισλαμιστή τρομοκράτη” δεν θα πέσει η ταυτότητα απ’ την τσέπη, αλλά το κινητό... Με τα τηλέφωνα όλων των υπόλοιπων τρομοκρατών...

Αλήθειες που θάβονται σα να ήταν ψέμματα· ψέμματα που φωταγωγούνται υποδεικνυόμενα σαν αλήθειες· αλήθειες ψεύτικες και αληθινά ψέμματα: μήπως υποπίπτουμε στο αμάρτημα της “συνωμοσιολογίας”; Όχι - και θα το αποδείξουμε στη συνέχεια! Πριν, όμως, αφήσουμε την επικράτεια του θεάματος και τις προειδοποιήσεις του Debord, οφείλουμε να θυμίσουμε αντιγράφοντάς το, το πιο κάτω (τονισμός με αραίωση δικός μας, τωρινός): [3Από την 16σέλιδη μπροσούρα με τίτλο Η διεθνής του τρόμου - Ποιοί σκοτώνουν άμαχους από το Λονδίνο μέχρι την Τζακάρτα; - Η στρατηγική της έντασης και ο ρόλος των κρατών, που μοίρασε δημόσια στις αρχές του 2006, σε 20.000 αντίτυπα, η (τότε) federa[c]tion.]

11 Μάρτη 2004: Τέσσερεις απανωτές εκρήξεις, νωρίς το μεσημέρι, σε βαγόνια αστικών τραίνων, σε σταθμούς λαϊκών γειτονιών της Μαδρίτης. Πάνω από 190 οι νεκροί, πάνω από 1000 οι τραυματίες. Οι πρώτες έρευνες δείχνουν πως χρησιμοποιήθηκαν εκρηκτικά υψηλής καταστροφικότητας, απ’ αυτά που κατέχει ο στρατός.
11 Μάρτη 2004: Από το μεσημέρι και μετά ο πρωθυπουργός της Ισπανίας Χοσέ Μαρία Αθνάρ τηλεφωνεί αυτοπροσώπως σε διευθυντές εφημερίδων και άλλων μήντια για να προωθήσει την άποψη πως δράστης αυτής της δολοφονίας είναι η βασική αυτονομιστική οργάνωση ΕΤΑ. (Αυτό θα το καταγγείλει μια βδομάδα αργότερα ο Αντόνιο Φράνκο, διευθυντής της καταλανικής εφημερίδας El Periodico).
11 Μάρτη 2004: Στις 5.30 το απόγευμα η υπουργός εξωτερικών της Ισπανίας Άνα Παλάθιο (που είναι και επίτροπος στην ε.ε.) στέλνει κατεπείγουσα γραπτή εντολή σε όλους τους ισπανούς πρεσβευτές στον κόσμο, όπου αναφέρει κατηγορηματικά: “Πρέπει να αξιοποιείτε ρητά κάθε ευκαιρία που σας παρουσιάζεται προκειμένου να διαβεβαιώνετε την υπευθυνότητα της ΕΤΑ γι’ αυτές τις βάρβαρες επιθέσεις και να διαλύετε κάθε αμφιβολία γύρω από το θέμα αυτό, την οποία κάποιοι θα επιθυμούσαν να αξιοποιήσουν”...
11 Μάρτη 2004: Αργά το απόγευμα το περιβόητο “Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ” (η θεωρούμενη κορυφή της πλανητικής εξουσίας) καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο της βομβιστικές επιθέσεις στη Μαδρίτη, οι οποίες διαπράχτηκαν από την οργάνωση ΕΤΑ”...
12 Μάρτη 2004: Παρότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να ενοχοποιούν την βασική ΕΤΑ, ο ισπανός πρωθυπουργός θα δηλώσει σε δημοσιογράφους: Ποιά δημοκρατική κυβέρνηση, κατά τη γνώμη σας, δεν απέδιδε τις ευθύνες στην ΕΤΑ; Εν τω μεταξύ, οι φήμες που σκόπιμα καλλιεργούνται στην Ισπανία από τους ειδικούς του ψυχολογικού πολέμου, κάνουν λόγο για “κοινή επιχείρηση της ΕΤΑ και της Αλ Κάιντα”...
13 Μάρτη 2004: Μια μέρα πριν τις προκηρυγμένες βουλευτικές εκλογές, οι φήμες και οι “εκτιμήσεις” της ισπανικής αστυνομίας έχουν αλλάξει τροπάρι, και αντί για την “βασκική τρομοκρατία” επικεντρώνουν στην “ισλαμική τρομοκρατία”. Οι ισπανοί, που έχουν καταπιεί αμάσητη την ενοχοποίηση της ΕΤΑ νοιώθουν εξαπατημένοι.
14 Μάρτη 2004: Το δεξιό “λαϊκό κόμμα” του Αθνάρ, που μέχρι τις παραμονές των εκλογών ήταν το αδιαφιλονίκητο φαβορί, υφίσταται συντριπτική ήττα απ’ τους σοσιαλδημοκράτες. Βασική αιτία της μαζικής μεταστροφής των ψηφοφόρων και της κατάρρευσης του λαϊκού κόμματος θεωρείται η “τιμωρία” του για το “ψέμα” περί δραστών του μακελιού στη Μαδρίτη. Οι σοσιαλδημοκράτες, όπως είχαν δεσμευτεί προεκλογικά, ανακαλούν τον ισπανικό στρατό απ’ το κατεχόμενο Ιράκ.
16 Μάρτη 2004: Ενώ η ισπανική αστυνομία βρίσκεται (φαινομενικά τουλάχιστον) στο σκοτάδι για την ταυτότητα των δραστών των βομβισμών, η εξήγηση περί “ισλαμικής τρομοκρατίας” έχει εδραιωθεί. Κι αρχίζει να λειτουργεί. Δύο επιζήσαντες “αναγνωρίζουν” (προφανώς από “λίστες υπόπτων”) πως ο 30χρονος μαροκίνος Τζαμάλ Ζουγκάμ ήταν σε έναν απ’ τους σταθμούς. Ο Ζουγκάμ συλλαμβάνεται σαν ύποπτος τρομοκράτης...
16 Μάρτη 2004: Ο αρχηγός της Σκότλαντ Γιάρντ, σχολιάζοντας το μακελειό στη Μαδρίτη, θεωρεί “αναπόφευκτο” ένα παρόμοιο κτύπημα στο Λονδίνο... Θα δικαιωθεί ενάμισυ χρόνο αργότερα...
Μάρτης 2004: Η ισπανική αστυνομία έχει, με σιγουριά πλέον, στρέψει την αναζήτηση των ενόχων στους μετανάστες απ’ την βόρεια Αφρική. Κυρίως απ’ το Μαρόκο. Χιλιάδες εργάτες από το Μαρόκο (και άλλες περιοχές της Αφρικής) δουλεύουν στα “αμπάρια” της ισπανικής ανάπτυξης, ενώ η συγκεκριμένη περιοχή της βόρειας Αφρικής ήταν παραδοσιακά “ζώνη επιρροής” των ισπανικών αφεντικών. Συνεπώς η κατασκευή “ισλαμιστών τρομοκρατών” προερχόμενων απ’ αυτές ακριβώς τις περιοχές είναι πολλαπλά συμφέρουσα επιχείρηση. Μπολιάζει τους μηχανισμούς της εκμετάλλευσης με γερές δόσεις “αντιτρομοκρατικής” ασφάλειας. Οι επιθέσεις εναντίον των μεταναστών από ισπανούς πολλαπλασιάζονται.
Μάρτης 2004: Η ισπανική αστυνομία επιδίδεται σε συλλήψεις σκουρόχρωμων “υπόπτων” και “εγκεφάλων” για τις βόμβες στη Μαδρίτη...
3 Απρίλη 2004: Διαμέρισμα σε λαϊκή πολυκατοικία σε προάστιο της Μαδρίτης ανατινάζεται κατά τη διάρκεια αστυνομικής πολιορκίας. Σύμφωνα με τις αρχές στο διαμέρισμα ήταν κρυμμένοι οι βασικοί αυτουργοί των επιθέσεων στη Μαδρίτη, μαροκινοί φυσικά, μέσα σε καφάσια εκρηκτικών. Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις οι ισλαμιστές τρομοκράτες αυτοανατινάχτηκαν για να μην συλληφθούν. Οι αρχές μιλούν για 4 νεκρούς τρομοκράτες και έναν αστυνομικό. Οι 4 αργότερα θα γίνουν 7...
(Πολύ βολική εξέλιξη: οι νεκροί δεν μιλάνε, ούτε καν για να υποστηρίξουν ότι είναι άσχετοι...)

29 Απρίλη 2004: Η ηλεκτρονική σελίδα του BBC αναφέρεται σε δημοσίευμα της ισπανικής καθεστωτικής εφημερίδας El Mundo σύμφωνα με το οποίο δύο κρατούμενοι ύποπτοι για τις επιθέσεις στη Μαδρίτη ήταν συνεργάτες της ισπανικής ασφάλειας...
Σύμφωνα μ’ αυτήν την αποκάλυψη ο μαροκίνος Ραφά Ζουχέρ έδινε πληροφορίες για διακίνηση ναρκωτικών, κυρίως χασίς και χαπιών ecstasy, ενώ ο ισπανός Χοσέ Εμίλιο Σουάρεζ ασχολούνταν με εμπόριο όπλων και εκρηκτικών. Ο Σουάρεζ - σύμφωνα με την El Mundo που επικαλείται ανώνυμους αξιωματικούς - προμήθευσε τα εκρηκτικά στους “τρομοκράτες” μέσω του Ζουχέρ...
Το ισπανικό υπουργείο δημόσιας τάξης δεν διαψεύδει τα δημοσιεύματα. Δεσμεύεται ότι “θα κάνει έρευνα”...
...
Φθινόπωρο 2004: Ο ισπανικός στρατός παρατάσσει στις μεσογειακές ακτές απέναντι από το Μαρόκο μια συστοιχία αντιαεροπορικών πυραύλων Patriot. Η δικαιολογία; “Για να αντιμετωπιστεί η τρομοκρατία”...

Σίγουρα είναι εντελώς συμπτωματικό πως εκείνοι που υποδείχθηκαν απ’ την γαλλική αστυνομία σαν οι “δράστες” της επίθεσης στην Chalrie Herbo εκτελέστηκαν - οι νεκροί δεν μιλούν, δεν υπερασπίζονται την αθώωτητά τους (αν έχουν τέτοια) ούτε δίνουν τους καθοδηγητές τους (εάν υπήρχαν τέτοιοι...). Εντελώς συμπτωματικό επίσης είναι ότι ένας απ’ τους γαλλοαλγερίνους αδελφούς Kouachi ήταν συνεργάτης της γαλλικής αντιτρομοκρατίας. Τρίτη σύμπτωση: το (μοναδικό) γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle, είναι υπ’ ατμόν για τις “ζεστές θάλασσες”. Όπως το έθεσε ο γάλλος πρόεδρος Hollande: η σφαγή που έκαναν ισλαμιστές εξτρεμιστές στη Charlie Hebdo δικαιολογεί στην παρουσία του αεροπλανοφόρου μας - κάπου στα ανατολικά...

η τάση...

Πριν 3 μήνες, μεταξύ άλλων γράφαμε (ο τονισμός τωρινός): [4Sarajevo νο 88, Οκτώβρης 2014, global war (2). ]

...
Το “χαλιφάτο”είναι μια πράγματι εδαφοποιημένη και “ελκυστική” για διάφορους απελπισμένους εθελοντές εξέλιξη της περιβόητης “αλ Κάιντα”.... Το “χαλιφάτο” είναι πραγματικό. Και είναι τόσο “πραγματικό” ώστε να πιάνει στ’ αλήθεια χώρο. Έδαφος. Στρέμματα. Είναι επίσης τόσο πραγματικό ώστε οι επιθέσεις εναντίον του απ’ την Ουάσιγκτον και τους συμμάχους της να μπορούν να παράξουν (πραγματικά ή εικονικά δεν έχει και τόση σημασία) αντεπιθέσεις - επί του πρωτοκοσμικού εδάφους... Ξανά, λοιπόν, το θέαμα της “ισλαμικής τρομοκρατίας” επί σκηνής;

Δεν θα θυμίσουμε τι έγινε με τα “μικρά Περλ Χάρμπορ” στο Λονδίνο και στη Μαδρίτη... Μαύρες δουλειές των πρωτοκοσμικών μυστικών υπηρεσιών, που είχαν πολλαπλές στοχεύσεις. Και “εσωτερικές” (όξυνση του αντιμουσουλμανικού ρατσισμού) και “εξωτερικές” (ανανέωση της “κοινωνικής συναίνεσης” για την στρατιωτική συμμετοχή του αγγλικού και του ισπανικού κράτους στην εκστρατεία στο ιράκ).
Αλλά το 2015 δεν είναι 2005 ή 2001 - είναι χειρότερο για τα περισσότερα καπιταλιστικά κράτη της δύσης. Τα εσωτερικά τους προβλήματα, λόγω κρίσης / αναδιάρθρωσης (και της διαχείρισής τους) είναι οξυμένα. Γι’ αυτό και πραγματικοί ή φανταστικοί “τζιχαντιστές”, που θα δράσουν σε πρωτοκοσμικά εδάφη, θα είναι χρήσιμοι στ’ αφεντικά. Απ’ την μεριά τους οι ένοπλοι ισλαμιστές που έχουν γίνει στόχος της “αντιτρομοκρατικής εκστρατείας 2.0”, στο ιράκ και στη συρία, το “χαλιφάτο” αλλά όχι μόνον αυτό, το ξεκαθάρισαν ήδη. Ο εκπρόσωπος τύπου του “μετώπου Nusra” (που έχει συμμαχήσει ήδη με το “χαλιφάτο”) Abu Firas al-Suri φέρεται να δήλωσε στο reuters στα τέλη Σεπτέμβρη:
Βρισκόμαστε σ’ έναν μακρόχρονο πόλεμο, που δεν θα τελειώσει σε μήνες ή χρόνια. Δεν είναι πόλεμος εναντίον του μετώπου Nusra, είναι πόλεμος εναντίον του ισλάμ... Τα κράτη που μας βομβαρδίζουν είναι άξια περιφρόνησης και οι πράξεις τους τα έχουν βάλει στη λίστα των στόχων των τζιχαντιστών σ’ όλο τον κόσμο...
Λίγες ημέρες αργότερα έγινε πιο σαφής. Αφού κάλεσε τους ευρωπαίους να ξεσηκωθούν εναντίον των ηγετών τους, συμπλήρωσε ότι αλλιώς:
... Οι μουσουλμάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν απαθείς βλέποντας τα παιδιά τους να βομβαρδίζονται. Οι ηγέτες σας δεν θα είναι οι μόνοι που θα πληρώσουν το τίμημα του πολέμου. Εσείς θα πληρώσετε ακόμα ακριβότερα... Θα μεταφέρουμε τον πόλεμο μέσα στα σπίτια σας...
Η ιδιαίτερη προτίμηση των πρωτοκοσμικών καπιταλιστικών κρατών σε “μακρόχρονους πολέμους” έναντι εξαιρετικά αδύνατων από στρατιωτική άποψη “εχθρών”, έναντι αντιπάλων που θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν γρήγορα χάρη στην πρωτοκοσμική υπεροπλία εάν ήταν πράγματι “εχθροί”, δείχνει αυτό: στο εσωτερικό των μητροπόλεων ο “μακρόχρονος πόλεμος” χρησιμεύει για την διατήρηση μιας μόνιμης κατάστασης έκτακτης ανάγκης, με αφορμές (“τρομοκρατία”) κυμαινόμενης έντασης, ανάλογα με τις ανάγκες της συγκυρίας. Πολύ φοβόμαστε λοιπόν ότι τα αφεντικά ξαναφέρνουν στο τραπέζι της κυριαρχίας τους τις βόμβες στο ψαχνό.
...

Γράφαμε (και το εννοούσαμε) για “πραγματικούς ή φανταστικούς τζιχαντιστές”, για “πραγματικούς ή εικονικούς ισλαμιστές τρομοκράτες” - και δεν αλλάζουμε λέξη. Το χειρότερο είναι άλλο όμως: δεν αλλάζουμε λέξη για το πως κατασκευάζονται ακόμα και οι “πραγματικοί ισλαμιστές τρομοκράτες” στον πρώτο κόσμο· ή απ’ τον πρώτο κόσμο. Γιατί δεν “πουλάμε” μια εξήγηση - εκ - των - υστέρων· ερευνούμε και αναλύουμε εδώ και πολλά χρόνια (κι αυτό είναι δημόσια γνωστό) τις καπιταλιστικές / κρατικές τάσεις (και) σε ότι σχετίζεται με το σύμπλεγμα της ασφάλειας. Και μάλιστα θεωρώντας τα πρωτοκοσμικά συμπλέγματα της ασφάλειας σαν κρίσιμο, οργανικό τμήμα της εξελισσόμενης παγκόσμιας κρίσης / αναδιάρθρωσης.
Ένα μήνα νωρίτερα, τον Σεπτέμβρη του 2014, σε μια αναφορά με τίτλο η τακτική της έντασης: οι μόνοι προβοκάτορες, που είχε σαν αφορμή την “μυστηριώδη” κατάρριψη του μαλαισιανού τζάμπο της πτήσης MH17 πάνω απ’ την ανατολική ουκρανία και την δολοφονία των σχεδόν 300 επιβατών και πληρώματος, τελειώναμε με τα εξής:

...
Μέσα στην ευρύτερη πρωτοκοσμική διανοητική και συναισθηματική παρακμή, η λήθη παίζει έναν ανατριχιαστικά χειραγωγικό ρόλο. Οι δολοφονημένοι απ’ τις βόμβες - στο - ψαχνό στο Λονδίνο και στη Μαδρίτη, απαραίτητοι νεκροί για να συνεχιστεί τότε το παραμύθι περί ισλαμικής τρομοκρατίας, έχουν ξεχαστεί· και οι (πραγματικοί) δολοφόνοι τους έχουν “καθαρίσει”.
Περιμένουμε τη “μοίρα” μας; Δεν θα είναι καθόλου καλή.
...

Όποιος αγνοεί ή δεν μπορεί να καταλάβει στα σοβαρά τις πραγματικές καπιταλιστικές / κρατικές τάσεις, βρίσκεται έκπληκτος μπροστά στα γεγονότα που σκηνοθετούν αυτές οι τάσεις (τα αφεντικά δηλαδή) προκειμένου να γίνουν “φυσιολογικές”, “εύλογες”, “νόμιμες”. Η τεράστια δύναμη του σύγχρονου θεάματος βρίσκεται στη σκηνοθεσία, στην παραγωγή και στην εκμετάλλευση τέτοιων “εκπλήξεων”, τέτοιων (μικρότερων ή μεγαλύτερων) “σοκ” - προβοκατσιών λέμε επίμονα. Άπαξ και πετύχει ο αιφνιδιασμός, ακολουθεί ένας βομβαρδισμός συγκινήσεων + εξηγήσεων (με εικόνες, δηλώσεις, ρεπορτάζ - αλλά ακόμα και κατασκευασμένες συνωμοσιολογίες που θολώνουν ακόμα περισσότερο τα νερά) που αποσκοπεί αφ’ ενός στην αδρανοποίηση / εξουδετέρωση οποιασδήποτε σοβαρής και λογικής αμφισβήτησης είτε του “γεγονότος” είτε της “ερμηνείας” του είτε και των δύο μαζί, και αφ’ ετέρου στην τυφλή κινητοποίηση του ατομικού και μαζικού θυμικού, στην πανουκλιασμένη συν-κίνηση.
Η σωστή μέθοδος για να αποφύγει κανείς άμεσα και αποτελεσματικά αυτήν την καλοστημένη παγίδα δεν είναι να συμπεριφερθεί σαν ερασιτέχνης ντέτεκτιβ, ψάχνοντας να βρει τα “στοιχεία” που δεν ταιριάζουν στη βασική, στην κυρίαρχη αφήγηση. Αυτό μπορεί (και συχνά πρέπει) να γίνει σε δεύτερο ή σε τρίτο χρόνο. [5Απ’ αυτήν την άποψη η αρχική έκ-θεση, σ’ αυτήν εδώ την αναφορά, των 5 ερωτημάτων περί “αληθειών - σα - στιγμών - του - ψέμματος”, ερωτημάτων που θα μπορούσαν να είναι και περισσότερα, είναι προϊόν της παιγνιώδους αναίδειάς μας μάλλον, παρά κάτι άλλο. Συγχωρείστε μας ωστόσο: στα σοβαρά γράφουμε κι αυτό το θέμα επί πολλά χρόνια ξανά και ξανά• και σίγουρα τους τελευταίους 5 μήνες. Συνεπώς η αφετηρία αυτής εδώ της αναφοράς δεν είναι τίποτα περισσότερο απ’ το έκτο, δέκατο ή εικοστό κεφάλαιο ενός σήματος - κινδύνου - σε - δόσεις.] Η σωστή μέθοδος είναι να ξέρει έγκαιρα την τάση (της λειτουργίας και των σκοπών των σύγχρονων κρατών / καπιταλισμών) και την αναμενόμενη λογική πορεία της· και να μπορεί να αναποδογυρίσει τον αντεστραμμένο κόσμο του θεάματος, βάζοντας τις αιτίες και τα αποτελέσματα στη σωστή - απ’ την άποψη της εργατικής κριτικής - θέση και συσχέτιση μεταξύ τους.
Για παράδειγμα: η θεαματική μπλόφα που έγινε μαζικά αποδεκτή, εντός και εκτός γαλλίας, είναι πως α) η επίθεση στην εφημερίδα Chalrie Herbo υπήρξε ένα είδος “αιτίου” και β) οι μαζικές συγκεντρώσεις “JE SUIS CHALRIE”, η γενική “ανάπτυξη” του γαλλικού στρατού στο Παρίσι και αλλού εντός γαλλίας, και η αποστολή του γαλλικού αεροπλανοφόρου προς “ενίσχυση της καταστολής του χαλιφάτου”, αποτελούν τα “αποτελέσματα” που προκλήθηκαν αναπόφευκτα λόγω της τρομοκρατικής αιτίας... Όμως (λέμε) η πραγματική σχέση είναι η ακριβώς αντίθετη. Η εθνική (“αντιτρομοκρατική” / “αντιμουσουλμανική”) ενότητα (και) στη γαλλία· η όξυνση της στρατιωτικοποίησης της δημόσιας τάξης· και η όξυνση του γαλλικού ιμπεριαλισμού είναι οι ουσιαστικές αιτίες - που παρήγαγαν, σαν φαινομενικά “πρωθύστερο” αποτέλεσμα (αλλά αποτέλεσμα!), την δολοφονία των 12 στην Charlie Herbo. Και οι τρεις αυτές πραγματικές αιτίες, σαν “ανάγκες” του γαλλικού κράτους / κεφάλαιου (και όχι μόνον αυτού άλλωστε), προϋπήρχαν της 7ης Γενάρη! Ακριβώς γι’ αυτό όχι μόνο μπορούσαμε να αναλύσουμε τις “λογικές κινήσεις” της τάσης πριν λίγους μήνες (δηλαδή την τροχιά της ιστορικής κίνησης αυτών των αιτίων, όταν μάλιστα δεν συναντούν διαρκή και αποφασιστικά εμπόδια) αλλά μπορούσαμε να “προγνωρίζουμε” σε αδρές γραμμές και κάποια από εκείνα που προκαλούν “έκπληξη”.

"Je suis charlie" - Nasdaq

Η δήθεν “αντιτρομοκρατική ενότητα” και ουσιαστικά ο αντιμουσουλμανικός ρατσισμός είναι μια ιδεολογική και πολιτική σταθερά συγκεκριμένων κρατών του “πρώτου κόσμου” εδώ και πάνω από δυο δεκαετίες. Είναι αυτός ο “πολιτισμένος πρώτος κόσμος” που διαρκώς επιτίθεται, κι όχι μόνο με λόγια: απ’ την τρίχρονη σφαγή των βοσνίων ανδρών και γυναικών ως την πιο πρόσφατη σφαγή παλαιστινίων στη λωρίδα της Γάζας, άλλοτε με τους δικούς τους (πρωτοκοσμικούς) στρατούς και άλλοτε μέσω αντιπροσώπων, έχουν δολοφονηθεί πολλές εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνων ανδρών και γυναικών, σε “αντιτρομοκρατικές” εκστρατείες και πολέμους. Πρόκειται για το μεγαλύτερο και διαρκέστερο πογκρόμ στην ανθρώπινη ιστορία, μετά την εξόντωση των γηγενών της αμερικανικής ηπείρου. Πρέπει να το θυμίσουμε: δεν είναι ούτε οι ανατολικοασιάτες ούτε οι λατινοαμερικάνοι ούτε τα κράτη της πρώην ε.σ.σ.δ. που σκοτώνουν, καταστρέφουν, εξαδραποδίζουν μουσουλμάνους και μουσουλμάνες, ονομάζοντας, επιπλέον, “ελευθερία έκφρασης” το να τους ειρωνεύονται ή να τους βλαστημάνε. Είναι πολύ συγκεκριμένα κράτη / αφεντικά / υπήκοοι, στην βόρεια αμερική, στην δυτική ευρώπη - και η αυστραλία.
Αυτό είναι το γενικό ιδεολογικό πλαίσιο: απ’ τον “πόλεμο των πολιτισμών” του Χάντιγκτον, ως την “δομική βαρβαρότητα και ασυμβατότητα” των πάνω από 1,5 δισ. μουσουλμάνων με τον “δυτικό πολιτισμό”. Μέσα σ’ αυτό κάθε χωριστό κράτος / κοινωνία έχει τις δικές τους ιδιαίτερες αναγκαιότητες, το δικό του timing. Ο γαλλικός κοινωνικός / κρατικός σχηματισμός, για παράδειγμα, που έχει υψηλό αντιμουσουλμανικό ρατσισμό ακριβώς επειδή έχει μακριά αποικιοκρατική ιστορία τόσο στην αφρική όσο και στη νοτιοανατολική ασία, άργησε να μπει επίσημα στο πιο πρόσφατο, post 11η/9ου κύμα σκηνοθεσιών “ισλαμικής τρομοκρατίας”. Αντίστροφα όμως το Παρίσι έχει τεράστια και ιδιαίτερα φονική ιστορία και εμπειρία στην κατασκευή “ισλαμιστών τρομοκρατών”, τουλάχιστον απ’ τις αρχές της δεκαετίας του ‘90. [6Η συλλογή κειμένων monitor ‘07, έκδοση της Λέσχης Κατασκόπων του 21ου αιώνα το 2007, είχε ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα στην “αντιτρομοκρατική / αντιϊσλαμική” δράση του γαλλικού κράτους, με κύριο υλικό και στόχο το αλγέρι και αλγερίνους. Ένα μικρό κομμάτι αναδημοσιεύουμε σ’ αυτό το τεύχος χωριστά.]
Γιατί, όμως, τα γαλλικά αφεντικά και οι πιστοί τους υπήκοοι χρειάζονταν τώρα ένα τέτοιο “σοκ”; Η απάντηση δεν περιλαμβάνει κάτι άγνωστο. Ο γαλλικός καπιταλισμός βρίσκεται σε σοβαρή κρίση, όχι αναγκαστικά με όλα τα χαρακτηριστικά της ελληνικής περίπτωσης, σίγουρα όμως με ένα ιδιαίτερα σημαντικό, που είναι το “γαλλικό μερίδιο” στην κρίση / αναδιάρθρωση: χάνει διαρκώς έδαφος απέναντι στον άσπονδο σύμμαχο και συνεταίρο, στον γερμανικό καπιταλισμό, μέσα στον παγκόσμιο (αλλά και ευρωπαϊκό) καταμερισμό / ανταγωνισμό. Αυτή η γαλλική “απώλεια - της - θέσης  - στην  - πρώτη - γραμμή” εκφράζεται τα τελευταία χρόνια, στη φάση της όξυνσης της κρίσης, με διάφορους τρόπους. Ένας απ’ τους πιο πρόσφατους είναι η μεθοδική “εκλογική” ενίσχυση του ρατσιστικού / φασιστικού / εθνικιστικού “πόλου” εξουσίας που εκφράζεται απ’ την οικογένεια Λεπέν. Έχουμε αναρωτηθεί ρητορικά και έχουμε απαντήσει επ’ αυτού, στις σελίδες του Sarajevo: μας φαίνεται σαν μια ξεκάθαρη (ύστατη;) προσπάθεια μεγάλων τμημάτων του γαλλικού κεφάλαιου (και των κοινωνικών του συμμάχων) να “ανατιμηθεί” ενώπιον του Βερολίνου. Κάτι ακόμα που δείχνει την υποχώρηση του γαλλικού καπιταλισμού στη διεθνή ιεραρχία είναι η αυξανόμενη ιμπεριαλιστική του δραστηριότητα: πανηγυρικά σε περιοχές της υποσαχάριας αφρικής, σε πρώην γαλλικές αποικίες. Και, φυσικά, τώρα εναντίον του “χαλιφάτου”, σε μια περιοχή του κόσμου την οποία το Παρίσι θεωρούσε επί δεκαετίες “αυξημένης και εξασφαλισμένης γαλλικής επιρροής”: την συρία.
Καθώς οι τωρινοί και μελλοντικοί (στη νοτιοανατολική ασία) στόχοι του γαλλικού ιμπεριαλισμού συμβαίνει να κατοικούνται από μουσουλμανικούς πληθυσμούς, η γαλλική εθνική ενότητα οφείλει στον εαυτό της (και στα αφεντικά της) να σηκώσει ψηλά την σημαία του αντιμουσουλμανικού ρατσισμού. Η λαοθάλασσα που διαδήλωσε je suis chalrie είναι η ιδανική μορφή εκδήλωσης αυτού του ρατσισμού. [7Στην καλύτερη των περιπτώσεων αυτός ο ρατσισμός είναι το “μήνυμα” ότι οι ζωές μιας χούφτας λευκών είναι πολύ σημαντικότερες (και πολύ πιο παρακινητικές για δημόσια εμφάνιση του πρωτοκοσμικού πλήθους) απ’ τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων που είτε είναι σκέτο “κρέας” στις ενδοκαπιταλιστικές γεωπολιτικές αναμετρήσεις εκεί - πέρα - μακρυά (προς το παρόν...), είτε είναι σκέτο “κρέας” όταν προσπαθούν να ξεφύγουν απ’ τις διάφορες κολάσεις και πνίγονται εδώ κι εκεί στην ευρωπαϊκή περίμετρο.] Ο “άνθρωπος - μάζα” ζει και είναι χρήσιμος μέσα στις ατομοκεντρικές, ισχυρά εγωϊκές μεταμοντέρνες κοινωνίες: πίσω απ’ τις μικρές ταμπέλες με τις τρεις λέξεις στοιβάζεται μια ποικιλία συμφερόντων, ενδιαφερόντων, ηθικών· και γι’ αυτό έχει μεγάλη ιδεολογική / συμβολική σημασία σημασία η κοινή και ενιαία εκφώνηση του “τι είμαι”, ειδικά όταν προέρχεται απ’ την κονιορτοποίηση των παλιών συλλογικών ταυτοτήτων και την μεταμοντέρνα ανασύνθεσή τους (των ταυτοτήτων, των “είμαι / είμαστε”) μέσα στο θέαμα. Όποιος / όποια, τις επόμενες ημέρες μετά την 7η Γενάρη τολμούσε να πει ότι “δεν είμαι charlie”, θα βρισκόταν κατηγορούμενος για “φιλοτρομοκρατικές” απόψεις, και θα έπρεπε να απολογηθεί επ’ αυτού προληπτικά.

Η ανοικτή στρατιωτικοποίηση της δημόσιας τάξης είναι επίσης μια διεθνής τάση των καπιταλιστικών κρατών, ειδικά μετά την αμερικανική 11η/9ου· μια τάση που πρέπει να ανανεώνεται κατά καιρούς ως προς την υποτιθέμενη αναγκαιότητά της. Το γεγονός είναι ωστόσο ότι το γαλλικό κράτος είχε βγάλει κάμποσες εκατοντάδες στρατιώτες βαριά οπλισμένους στους δρόμους του Παρισιού και άλλων πόλεων ΠΡΙΝ την επίθεση στα γραφεία της Chalrie Herbo - ένα γεγονός που έχει ξεχαστεί πια, αλλά έχει (για εμάς) σημασία. [8Να θυμίσουμε (σχολιάζοντάς τες) τις αφορμές του πρώτου κύματος “στρατιωτικής ανάπτυξης” στις γαλλικές πόλεις. Την Κυριακή 21 Δεκέμβρη, στην Τουρ, άγνωστος άντρας μπήκε σε αστυνομικό τμήματος φωνάζοντας “ο θεός είναι μεγάλος” και μαχαίρωσε τρεις αστυνομικούς, πριν τον εκτελέσουν οι υπόλοιποι... Την Δευτέρα 22 Δεκέμβρη ένας άλλος άντρας κτύπησε με το αυτοκίνητό του 13 άτομα στη Ντιζόν, φωνάζοντας υποτίθεται πάλι “ο θεός είναι μεγάλος”. Την ίδια ημέρα ένας άλλος άνδρας τραυμάτισε 10 άτομα με το αυτοκίνητό του στο κέντρο της Νάντης - άγνωστο τι (και αν) φώναζε. Χωρίς πολλά πολλά, και χωρίς να υπάρχει αποδεδειγμένη συσχέτιση μεταξύ τους, αυτά τα τρία γεγονότα θεωρήθηκαν ενέργειες ισλαμικής τρομοκρατίας. Και ο γάλλος πρωθ. Μανουέλ Βαλς έβγαλε στα κέντρα διάφορων γαλλικών πόλεων στρατό και τεθωρακισμένα, για να “προστατέψουν τον λαό”...] Τα τρία περιστατικά του Δεκέμβρη που ονομάστηκαν “ισλαμική τρομοκρατία” δεν θορύβησαν ιδιαίτερα τους υπήκοους στη γαλλία, αφού (υποθέτουμε) φαινόταν γελοίο να ονομάζονται “ισλαμική τρομοκρατία” τροχαία ατυχήματα. Χρειαζόταν κάτι πολύ πιο δυνατό, ένα αληθινό συγκινησιακό “σοκ” μαζικής απεύθυνσης, που να μην προσβάλει όμως κατευθείαν τον στρατιωτικοποιημένο ήδη συναγερμό του γαλλικού συμπλέγματος της ασφάλειας, υποδεικνύοντας ότι είναι άχρηστος. Εκ των πραγμάτων, η ανάθεση σε δέκα χιλιάδες “κομμάντο” του γαλλικού στρατού καθηκόντων δημόσιας τάξης μετά την 7η Γενάρη, δείχνει πως οι λίγες εκατοντάδες που είχαν βγει στους δρόμους λίγο νωρίτερα, μετά την 22α Δεκέμβρη, ήταν κάτι σαν “προκαταβολή”.
Ισχύει κι εδώ ό,τι ισχύει στις υπόλοιπες εθνικές μιλιταριστικές επιδείξεις αντιτρομοκρατικής / αντιμουσουλμανικής ασφάλειας, πριν και μετά (: βέλγιο και οτιδήποτε άλλο προκύψει...) την γαλλική περίπτωση: τα αφεντικά του πρωτοκοσμικού καπιταλισμού έχουν καταργήσει έναν στρατηγικής σημασίας (για τις δυτικές δημοκρατίες) διαχωρισμό καθηκόντων μεταξύ στρατού και αστυνομίας, παρότι αυτή η δεύτερη έχει στρατιωτικοποιηθεί στο έπακρο. Και χαίρονται ιδιαίτερα που το κατόρθωμά τους είναι ευμενώς αποδεκτό απ’ τους υπηκόους.

Αυτή η τριάδα, η χαλύβδωση της (και αντιμουσουλμανικής) εθνικής ενότητας, η ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή και συγκατάβαση στην στρατιωτικοποίηση των πόλεων και η ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή στις ιμπεριαλιστικές δράσεις είναι εξαιρετικά σημαντική για κάθε καπιταλιστικό κράτος “πρώτης γραμμής” που έχει τους σχετικούς προσανατολισμούς. [9Εξαίρεση, ως αυτή τη στιγμή, αποτελεί το γερμανικό κράτος / κεφάλαιο. ] Όχι μόνο δεν πρέπει να την αγνοεί κανείς, αλλά επιπλέον δεν πρέπει να την μετακινεί απ’ την θέση των γεννεσιουργών αιτίων, δηλαδή των πραγματικών αιτίων, όταν βρίσκεται μπροστά σε ολοφάνερα (για εμάς...) κατασκευασμένα συγκινησιακά σοκ “ισλαμικής τρομοκρατίας”. Γεγονότων, δηλαδή, που έχουν τέτοια ιστορική, ιδεολογική, πολιτική και στρατιωτική σημασία για τα αφεντικά, ώστε θα ήταν ηλίθιο να νομίζει κανείς ότι επαφίενται στον “θρησκευτικό φανατισμό” μιας χούφτας “τρομοκρατών” εδώ ή εκεί.

Χρειάζεται παραπάνω προσοχή σ’ αυτό το σημείο, επειδή (ισχυριζόμαστε πως) οι αποδείξεις βρίσκονται μπροστά στα μάτια μας. Η επίθεση στην Charlie Hebro και οι εκτέλεση των συντακτών της, δεν προέκυψε απ’ την υποτιθέμενη συσσωρευμένη οργή των μουσουλμάνων στη γαλλία, εναντίον της. Η Charlie Hebro είναι μια εβδομαδιαία εφημερίδα μικρής κυκλοφορίας (για τα γαλλικά δεδομένα), και η σύνταξή της προσπαθούσε τακτικά να αυξάνει τις πωλήσεις της πουλώντας αντιμουσουλμανική τσογλανιά. Αλλά τα εκατομμύρια των μουσουλμάνων στη γαλλία την αγνοούσαν. Δεν υπήρχαν (δεν έχουν αναφερθεί) εκείνα τα περιστατικά light τριβής που θα έδειχναν ότι η Charlie Hebro ή οι σκιτσογράφοι της έχουν “μπει στο μάτι”: καταστροφές των αντιτύπων της στα κιόσκια πώλησης· ή μικρότερες ή μεγαλύτερες διαδηλώσεις έξω απ’ τα γραφεία της ή αλλού (με εμπρησμό αντιτύπων της ή όχι) ή, ακόμα, απειλές (ή απόπειρες) χειροδικίας σε βάρος των συντακτών της, στο δρόμο.
Είχε, απ’ την άλλη, τοποθετηθεί βόμβα έξω απ’ τα γραφεία της. - ποιος ξέρει απο πού; Υπήρχαν, επίσης, κατά καιρούς, τηλεφωνικές απειλές - ποιος ξέρει από πού; Ενέργειες που, σε κάθε περίπτωση, μπορούσαν και μπορούν να γίνουν από ελάχιστους, και πάντα άγνωστο ποιούς.
Η φονική επίθεση δεν προέκυψε, λοιπόν, ΜΕΣΑ απ’ τις συμπεριφορές και τις έγνοιες των εκατομμυρίων μουσουλμάνων στη γαλλία, που θίγονταν απ’ την “σάτυρα”, αλλά έξω απ’ αυτές. Απο που άραγε; Δύο είναι τα λογικά ενδεχόμενα. Είτε απ’ τις μυστικές υπηρεσίες (γαλλικές ή άλλες) είτε απ’ την περιβόητη “διεθνή της ισλαμικής τρομοκρατίας”, τον isis ή την αλ-Κάιντα. Ας υποθέσουμε το δεύτερο: κάποια τέτοια οργάνωση διεθνούς δράσης επιζητεί έναν συμβολικό στόχο “υψηλής αξίας” έτσι ώστε να αυτοδιαφημιστεί και να αυξήσει την επιρροή της μεταξύ των ανά των κόσμο μουσουλμάνων... Εάν επρόκειτο γι’ αυτό, κι αν, κατά συνέπεια, το γαλλικό κράτος είχε να αντιμετωπίσει αυτό, εάν δηλαδή είχε καθήκον και στόχο να μπλοκάρει κατά το δυνατόν την επιρροή τέτοιων οργανώσεων, τότε θα έπρεπε αμέσως μετά το μακελειό να δώσει αρκετό δημόσιο χώρο και χρόνο στις ανακοινώσεις συγκροτημένων (και ένοπλων) μουσουλμανικών κινήματων / κομμάτων (όπως η Χαμάς ή η Χεζμ’ αλλάχ) ή (αν αυτές είναι “τρομοκρατικές οργανώσεις”...) σε ανακοινώσεις επίσημων κρατών (όπως το ιράν) που καταδίκασαν σκληρά την επιδρομή στη γαλλική εφημερίδα, σαν επίθεση εναντίον του ισλάμ - και είναι δηλωμένα εχθροί του isis...
Το Παρίσι ωστόσο δεν έκανε αυτό. Έκανε το αντίθετο: οργάνωσε και μεθόδευσε μια δήθεν “αντιτρομοκρατική καταδίκη”, “λαϊκή” αλλά και απ’ την πραγματική διεθνή του τρόμου, κάτω απ’ το σλόγκαν “je suis charlie”. Δηλαδή το γαλλικό κράτος (και πολλά άλλα) υιοθέτησαν πολιτικά την (σχετικά) περιθωριακή εφημερίδα, άρα και τις μεθόδους της. Ήταν αυτό ακριβώς, η επίσημη, κεντρική, και με “λαϊκή απήχηση” πολιτική υιοθεσία της αντιμουσουλμανικής σάτυρας, και καθόλου αυτά καθ’ εαυτά τα σκίτσα της charlie hebro, που εξαγρίωσε χιλιάδες μουσουλμάνους ανά τον κόσμο, που άρχισαν να διαδηλώνουν μετά το “je suis charlie”. Ήταν αυτό ακριβώς που ενίσχυσε την επιρροή του isis και κάθε παρόμοιου κόλπου!
Ξεκινήσαμε κοιτώντας, χάρη της συζήτησης, το πιο βολικό (για το γαλλικό κράτος και τον πρώτο κόσμο γενικά) ενδεχόμενο: πως η σφαγή ήταν δουλειά, όντως, μιας κάποιας “ισλαμικής τρομοκρατικής διεθνούς”.  Όμως τις πολιτικές πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση της επίθεσης ΔΕΝ την είχε αυτή η καταραμένη “τρομοκρατία”. Την είχε το γαλλικό κράτος. Το γαλλικό κράτος και τα όμοιά του έφεραν με πανηγυρικό τρόπο στην πρώτη γραμμή την υποτιθέμενη “σύγκρουση των πολιτισμών”! Συνεπώς λέμε: αφού αυτοί ήταν που είχαν τις πολιτικές πρωτοβουλίες, γιατί να μην είχαν και την τεχνική πρωτοβουλία, δηλαδή τον σχεδιασμό και την οργάνωση της επίθεσης / αφορμής για τις αμέσως επόμενες πολιτικές (και στρατιωτικές) ενέργειες; Είναι σα να έχεις το σχέδιο κατά 95% αλλά να αδιαφορείς για το υπόλοιπο 5% που θα πυροδοτήσει το σχέδιό σου· περιμένοντας “μπας και κάτσει... όποτε”. Αυτά δεν γίνονται.
Η διεθνής του τρόμου μετέτρεψε το αμφίβολης ποιότητας και πάντως ρατσιστικό χιούμορ της chalrie herbo σε σύμβολο. Όχι μόνο της γαλλίας, αλλά της “ελευθερίας του λόγου” γενικά. Το νόημα του “je suis Charlie” δεν ήταν “μην πυροβολείτε τους σκιτσογράφους μας” αλλά το είμαστε πολλοί. Η charlie hebro ήταν ένας “καλός στόχος” προβοκάτσιας για το γαλλικό κράτος / κεφάλαιο. Με ένα (μακρινό...) παρελθόν underground κουλτούρας, εκδήλωση, υποτίθεται, της “ελευθεριακότητας της έκφρασης”, θα μπορούσε πράγματι να εξυπηρετήσει το “je suis charlie”. Το θέαμα των δυνατών (και πολιτικών βιτρινών) του κόσμου, να παριστάνουν ότι πενθούν αλλά στην πραγματικότητα να πανηγυρίζουν για τη δυναμή τους πάνω στα πτώματα ακόμα και δικών τους ανθρώπων, είναι, στα αλήθεια εμετικό.
Τι θα συνέβαινε όμως (για να έχουμε μέτρο σύγκρισης) αν γινόταν στόχος όχι μια “αθυρόστομη” εφημερίδα αλλά κάποιο κομματικό γραφείο του “εθνικού μετώπου”; Θα μπορούσαν να γίνουν διαδηλώσεις με χαρτονάκια “είμαι Λεπέν”; Όχι. Η εθνική ενότητα σφυρηλατείται πάνω σε κάτι που είναι εύκολα αποδεκτό απ’ τις μάζες των αποχαυνωμένων υπηκόων, δεξιών κι αριστερών...

Κάτι τελευταίο, για να ξεμπερδεύουμε και μ’ αυτό, αν και η βλακεία είναι ανίκητη. Θα ρωτήσουν ειρωνικά κάποιοι (όχι υποχρεωτικά φίλοι αυτών εδώ των σελίδων): δηλαδή εσείς υποστηρίζετε ότι δεν υπάρχουν “ισλαμιστές τρομοκράτες” που δρουν ανεξάρτητα απ’ τις πρωτοκοσμικές μυστικές υπηρεσίες; Αυτό που υποστηρίζουμε, και είναι εύλογο, είναι ότι ασφαλώς υπάρχουν πολλές χιλιάδες μουσουλμάνων, σ’ όλο τον πλανήτη, που θα ήταν όντως διατεθειμένοι / ες να πολεμήσουν για ό,τι τους σερβιριστεί σαν “υπεράσπιση της θρησκείας τους”. Όμως η ιστορική εμπειρία και η κριτική επίγνωση δείχνουν πως όσο πιο κοντά είναι η σκέψη του οποιουδήποτε σε φορμαλισμούς και στερεότυπα θρησκευτικού είδους (οποιουδήποτε θρησκευτικού είδους, ακόμα και “κοσμικού”, όπως είναι ο φετιχισμός του εμπορεύματος για παράδειγμα ή ο μικροαστισμός...) τόσο πιο αδύνατο είναι να συλλάβει, να αναλύσει και να καταλάβει την συνθετότητα του σύγχρονου κόσμου (γενικά) και την πολυεπίπεδη λειτουργία οποιασδήποτε σοβαρού κρατικού συμπλέγματος της ασφάλειας (ειδικά). Όσο πιο “πιστός” (σε οποιαδήποτε μεταφυσική) είναι κανείς, τόσο πιο αδύνατο είναι να αυτοπροστατευτεί απέναντι στις καλά μελετημένες και δουλεμένες τεχνικές “διείσδυσης”, “απομίμησης”, παραπλάνησης και καθοδήγησης που χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες οι σοβαρές αρχές ασφάλειας σ’ όλον τον πλανήτη.
Ο “χώρος” του ισλαμικού “αντάρτικου πόλης” είναι χαφιεδωμένος και ελεγχόμενος όχι τώρα αλλά εδώ και πάρα πολλά χρόνια· κι από πολλές μυστικές υπηρεσίες (όχι μόνο δυτικές αλλά και ανατολικές, όπως είναι της σαουδικής αραβίας και του πακιστάν). Όπως είναι στενά ελεγχόμενος όλος ο “χώρος” του οργανωμένου εγκλήματος. Αυτό είναι πασίγνωστο. Συνεπώς είναι πολύ εύκολο να κοιμηθεί κάποιος ονειρευόμενος ότι θα πάρει εκδίκηση για την Χ “ύβρι απέναντι στον προφήτη ή στο κοράνι” σε οποιαδήποτε πρωτοκοσμική πόλη, και να ξυπνήσει αγκαλιά με κάποιον εκπαιδευμένο σκύλο της οποιασδήποτε “οχράνας”, θεωρώντας τον μάλιστα “αδελφό” του: υπάρχουν πάμπολλοι τέτοιοι σκύλοι που η δουλειά τους είναι να φτιάχνουν και να καθοδηγούν “τρομοκράτες”, σύμφωνα με τις διαταγές που παίρνουν, τον έναν ή τον άλλο σχεδιασμό.  

αντι-μουσουλμανισμός

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1 - Η συσσώρευση του κεφάλαιου.
[ επιστροφή ]

2 - Το βίντεο της “εξουδετέρωσης” του Αμεντί Κουλιμπαλί, δείχνει μάλλον περίεργα πράγματα. Το μπακάλικο είχε κατεβασμένα ρολά, αλλά κάπως (;) αυτά άνοιξαν ενώ οι “ειδικές δυνάμεις” της γαλλικής αστυνομίας περίμεναν απ’ έξω. Ύστερα μπήκε ένας (1) μπάτσος, πυροβολώντας διαρκώς μπροστά του, κατευθυνόμενος προς το βάθος, ενώ άλλοι δύο ή τρεις πυροβολούσαν επίσης συνέχεια προς τα μέσα, καλυμένοι δεξιά κι αριστερά της εισόδου. Και ενώ είχαν πέσει δεκάδες σφαίρες, εμφανίζεται ο Κουλιμπαλί τρέχοντας από μέσα προς τα έξω, προς την πόρτα, χωρίς να κρατάει όπλο, και με τις παλάμες του ενωμένες σα να είναι δεμένα τα χέρια του (;). Τρέχει προς την μεριά των μπάτσων... Εκεί, ακριβώς στην πόρτα, τον γαζώνουν, ενώ έχει πέσει μετά την πρώτη σφαίρα (σχεδόν εξ επαφής) και σφαδάζει, πάντα με τα χέρια ενωμένα (δεμένα;).
Δεν είμαστε “ειδικοί”. Αλλά φαίνεται καθαρά πως πέρα απ’ το ότι ο Κουλιμπαλί σκοτώνεται κυριολεκτικά σα σκυλί (ενώ θα μπορούσε να συλληφθεί ζωντανός...), αυτοί που πυροβολούν καταιγιστικά και αδιάκριτα προς το εσωτερικό του μπακάλικου (όπου λογικά θα ήταν οι όμηροι) είναι οι μπάτσοι...
[ επιστροφή ]

3 - Από την 16σέλιδη μπροσούρα με τίτλο Η διεθνής του τρόμου - Ποιοί σκοτώνουν άμαχους από το Λονδίνο μέχρι την Τζακάρτα; - Η στρατηγική της έντασης και ο ρόλος των κρατών, που μοίρασε δημόσια στις αρχές του 2006, σε 20.000 αντίτυπα, η (τότε) federa[c]tion.
[ επιστροφή ]

4 - Sarajevo νο 88, Οκτώβρης 2014, global war (2).
[ επιστροφή ]

5 - Απ’ αυτήν την άποψη η αρχική έκ-θεση, σ’ αυτήν εδώ την αναφορά, των 5 ερωτημάτων περί “αληθειών - σα - στιγμών - του - ψέμματος”, ερωτημάτων που θα μπορούσαν να είναι και περισσότερα, είναι προϊόν της παιγνιώδους αναίδειάς μας μάλλον, παρά κάτι άλλο. Συγχωρείστε μας ωστόσο: στα σοβαρά γράφουμε κι αυτό το θέμα επί πολλά χρόνια ξανά και ξανά· και σίγουρα τους τελευταίους 5 μήνες. Συνεπώς η αφετηρία αυτής εδώ της αναφοράς δεν είναι τίποτα περισσότερο απ’ το έκτο, δέκατο ή εικοστό κεφάλαιο ενός σήματος - κινδύνου - σε - δόσεις.
[ επιστροφή ]

6 - Η συλλογή κειμένων monitor ‘07, έκδοση της Λέσχης Κατασκόπων του 21ου αιώνα το 2007, είχε ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα στην “αντιτρομοκρατική / αντιϊσλαμική” δράση του γαλλικού κράτους, με κύριο υλικό και στόχο το αλγέρι και αλγερίνους. Ένα μικρό κομμάτι αναδημοσιεύουμε σ’ αυτό το τεύχος χωριστά.
[ επιστροφή ]

7 - Στην καλύτερη των περιπτώσεων αυτός ο ρατσισμός είναι το “μήνυμα” ότι οι ζωές μιας χούφτας λευκών είναι πολύ σημαντικότερες (και πολύ πιο παρακινητικές για δημόσια εμφάνιση του πρωτοκοσμικού πλήθους) απ’ τις ζωές εκατοντάδων χιλιάδων που είτε είναι σκέτο “κρέας” στις ενδοκαπιταλιστικές γεωπολιτικές αναμετρήσεις εκεί - πέρα - μακρυά (προς το παρόν...), είτε είναι σκέτο “κρέας” όταν προσπαθούν να ξεφύγουν απ’ τις διάφορες κολάσεις και πνίγονται εδώ κι εκεί στην ευρωπαϊκή πείμετρο.
[ επιστροφή ]

8 - Να θυμίσουμε (σχολιάζοντάς τες) τις αφορμές του πρώτου κύματος “στρατιωτικής ανάπτυξης” στις γαλλικές πόλεις. Την Κυριακή 21 Δεκέμβρη, στην Τουρ, άγνωστος άντρας μπήκε σε αστυνομικό τμήματος φωνάζοντας “ο θεός είναι μεγάλος” και μαχαίρωσε τρεις αστυνομικούς, πριν τον εκτελέσουν οι υπόλοιποι... Την Δευτέρα 22 Δεκέμβρη ένας άλλος άντρας κτύπησε με το αυτοκίνητό του 13 άτομα στη Ντιζόν, φωνάζοντας υποτίθεται πάλι “ο θεός είναι μεγάλος”. Την ίδια ημέρα ένας άλλος άνδρας τραυμάτισε 10 άτομα με το αυτοκίνητό του στο κέντρο της Νάντης - άγνωστο τι (και αν) φώναζε.
Χωρίς πολλά πολλά, και χωρίς να υπάρχει αποδεδειγμένη συσχέτιση μεταξύ τους, αυτά τα τρία γεγονότα θεωρήθηκαν ενέργειες ισλαμικής τρομοκρατίας. Και ο γάλλος πρωθ. Μανουέλ Βαλς έβγαλε στα κέντρα διάφορων γαλλικών πόλεων στρατό και τεθωρακισμένα, για να “προστατέψουν τον λαό”...
[ επιστροφή ]

9 - Εξαίρεση, ως αυτή τη στιγμή, αποτελεί το γερμανικό κράτος / κεφάλαιο.
[ επιστροφή ]

κορυφή